REKLAMAPRIM (KABANOS) - Baner Główny (03-16 kwietnia 2020)

(Fot. Adobe Stock)

Trendy rynkowe nie pozostawiają wątpliwości, że digitalizacja i cyfryzacja służą do budowania przewag w gastronomii. Dlatego rozwijamy oprogramowanie i narzędzia, które ułatwią prowadzenie biznesu klientom Makro z sektora HoreCa – mówi Jakub Madaliński, kierownik ds. digitalizacji Horeca w Makro Polska.

REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2020)

Z badania przeprowadzonego w ub.r. przez Grupę Metro w ramach „Dnia Własnego Biznesu 2019” wynika, że właściciele lokali gastronomicznych w Polsce nie wykorzystują możliwości, które daje im dostęp do nowoczesnych technologii. Jedynie około jedna trzecia rodzimych restauratorów prowadzi stronę internetową, co bardzo obniża konkurencyjność niezależnych lokali. Większość właścicieli biznesów (71%) jest świadoma tego wymogu. Natomiast w praktyce jedna piąta wszystkich ankietowanych restauratorów w naszym kraju wciąż jest na etapie rozważania założenia strony.

- Z naszego doświadczenia w Grupie Metro wynika, że poziom zaangażowania w nowe technologie wśród naszych klientów z sektora HoReCa nie jest wysoki. Część przedsiębiorców ma swoje strony internetowe, część prowadzi profile społecznościowe. Wspieramy ich w procesie digitalizacji, dając możliwość zakładania bezpłatnych stron internetowych oraz modułów do rezerwacji stolików online. Jest bardzo ważne, by potencjalny gość lokalu miał możliwość zamówienia stolika przez internet. Im bardziej jesteś widoczny w sieci, tym większa szansa, że pozyskasz nowych klientów – mówi Jakub Madaliński.

Opinię Madalińskiego potwierdzają wyniki wspomnianego badania przeprowadzonego niedawno przez Grupę Metro. Wynika z nich, że jeden na pięciu Polaków nie poszedłby do restauracji w okresie świątecznym przy braku możliwości złożenia rezerwacji online. Jest to szczególnie widoczne wśród osób poniżej 34 roku życia. 

Jakub Madaliński zapewnia, że powoli poziom cyfryzacji i digitalizacji ofert wśród restauratorów z roku na rok się poprawia. – Rok 2019 był bardzo dobry, jeśli chodzi o współpracę z klientami w tym zakresie. Do tej pory przy pomocy Makro Polska założyli oni bezpłatnie ponad 15 tys. stron internetowych i wprowadzili około 2 tys. modułów do rezerwacji stolika online – mówi ekspert z Makro Polska.

W 2020 roku firma będzie wdrażać nowe narzędzia i rozwiązania technologiczne. Pracuje nad tym specjalny zespół ekspertów Makro. – Nie chcemy być jedynie sprzedawcą produktów, ale również dostawcą rozwiązań, dzięki którym nasi klienci będą mogli skupić się na rozwoju swoich biznesów, a nie np. na papierologii. Niedługo zaoferujemy klientom z sektora HoReCa znacznie więcej serwisów i narzędzi – zapowiada Jakub Madaliński.

Usługa założenia bezpłatnej strony internetowej we współpracy z Makro jest dostępna przez platformę DISH, dzięki czemu restauratorzy mają możliwość współpracy networkingowej i efektywnego wykorzystywania digitalnych narzędzi, np. grafików zmian pracowników i fakturowania.


 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony