REKLAMAIVECO - Baner główny - ALL INCLUSIVE_v2
Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A.Szymon Piduch.

Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A.Szymon Piduch. (materiały prasowe)

W 2016 roku sieć sklepów Dino (należąca do Grupy Dino), jedna z najszybciej rozwijających się sieci proximity w Polsce, powiększyła się o kolejne 117 placówek (wobec wzrostu o 101 punktów sprzedaży w 2015 roku). Tym samym według stanu na 31 grudnia 2016 roku sieć Dino liczy łącznie 628 sklepów wobec 511 rok wcześniej.

Dynamiczny wzrost organiczny jest jednym z kluczowych filarów strategii Grupy Dino. Grupa planuje dalszy rozwój zarówno poprzez zagęszczanie sieci w zachodniej części Polski, w której już jest obecna, jak i poprzez stopniową ekspansję na północ i wschód kraju.

Według raportu Roland Berger, Dino jest najszybciej rozwijającą się siecią supermarketów proximity w Polsce pod względem średniego rocznego wzrostu liczby sklepów latach 2010-2015. W okresie tym sieć sklepów Dino była także drugą najszybciej rosnącą siecią na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce pod względem średniorocznego wzrostu liczby nowo otwieranych sklepów.

- W latach 2013-2015 sieć Dino otwierała około 100 nowych sklepów rocznie, co dało nam pozycję najszybciej rozwijającej się sieci supermarketów proximity według średniej rocznej stopy wzrostu liczby sklepów. W 2016 roku sieć naszych sklepów powiększyła się o kolejne 117 placówek. Chcemy pozostać najszybciej rozwijającą się siecią supermarketów proximity w Polsce. Rozwijamy się jednak nie tylko poprzez wzrost liczby sklepów - bardzo dużą wagę przywiązujemy także do wzrostu sprzedaży like-for-like, czyli w porównywalnych sklepach. Obecnie, w naszej opinii, wskaźnik LfL sieci Dino należy do jednych z najwyższych na rynku – mówi Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A.

Pierwszy supermarket Dino został otwarty w 1999 roku. Od tego czasu sieć dynamicznie się rozrastała – od 111 sklepów w 2010 roku, do 628 sklepów na koniec 2016 roku. Średnia powierzchnia sali sprzedaży wynosi ok. 400 mkw. Większość sklepów Dino jest zlokalizowana w mniejszych miejscowościach, małych i średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast, w lokalizacjach dogodnych dla klientów, najczęściej w pobliżu miejsc ich zamieszkania oraz o dużym natężeniu ruchu samochodowego i pieszego. Supermarkety Dino zlokalizowane są w województwach: wielkopolskim, dolnośląskim, lubuskim, opolskim, łódzkim, kujawsko-pomorskim, śląskim, mazowieckim, zachodniopomorskim, świętokrzyskim, małopolskim i pomorskim.

Sklepy oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU), w większości produktów pod znanymi markami oraz z naciskiem na ofertę produktów świeżych. Jednym z elemantów, które odróżniają Grupę od sieci dyskontowych jest posiadanie stoisk mięsnych z obsługą w każdym sklepie. Wysokiej jakości mięsa, wędliny oraz przetwory mięsne dostarczane są głównie przez Agro-Rydzynę, zakład mięsny z Grupy Dino.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 8

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"