21 lutego 2019
Sieć Żabka już od wielu lat oferuje gorącą kawę, przekąski na zimno i na gorąco, od hot-dogów, przez zapiekanki po pizzę. Teraz firma wchodzi na kolejny etap...
20 lutego 2019
Światowy lider działający na rynku produkcji i dostawy pizzy zapuszcza korzenia w rosyjskiej stolicy. W ciągu najbliższych pięciu lat chce otworzyć 100 restauracji. Większość...
19 lutego 2019
14 lutego 2019
13 lutego 2019
7 lutego 2019
Sieć Biedronka pochwaliła się, że z jej karty lojalnościowej Moja Biedronka korzysta już 7 mln użytkowników. W zamian za przekazanie sieci swoich danych osobowych i zgody...
1 lutego 2019
Zakaz handlu w niedzielę zaostrza rywalizację między sprzedawcami. Tym bardziej, że według prognoz opracowanych przez Euromonitor International, w efekcie tych zmian z handlowej...
Trzynaście wielkich firm – sieci handlowych i producentów żywności – podpisało dzisiaj w siedzibie francuskiego ministerstwa ochrony środowiska narodowy pakt w...
18 lutego 2019
Starania Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców, Adama Abramowicza, odniosły skutek. Rząd wycofał się z pomysłu nazywanego potocznie „paragon przed...
HANDEL I DYSTRYBUCJA
krajowe sieci handlowe
sklepy convenience i stacje paliw
Tylko u nas
16 sierpnia 2018, 13:30
Konrad Kaszuba
Market sieci Dino w Dłutowie, źródło: Archiwum Wiadomości Handlowych (fot. Konrad Kaszuba)
Jak informował portal wiadomoscihandlowe,pl za serwisem e-petrol.pl, 14 maja 2018 r. firma Dino Oil Sp. z o.o., należąca do Grupy Dino, złożyła wniosek o koncesję na obrót paliwami ciekłymi. Jak wynika z danych Urzędu Regulacji Energetyki, firma uzyskała koncesję 8 sierpnia br.
W Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Regulacji Energetyki znajduje się wpis informujący, że spółka Dino Oil Sp. z o.o. uzyskała 9 sierpnia 2018 r. koncesję na obrót paliwami ciekłymi. Koncesja definiuje dozwolony rodzaj działalności jako OPC – obrót paliwami ciekłymi.
Spółka będzie mogła sprzedawać cztery rodzaje paliw, dwa gatunki benzyn silnikowych oraz dwa gatunki oleju napędowego. Koncesja nie obejmuje gazu LPG czy LNG ani innych paliw. Pozwolenie jest ważne z dniem przyznania do końca 2030 r.
Dzięki koncesji Dino może zrealizować kilka scenariuszy ekspansji. Sieć mogłaby wykorzystać koncesję do budowy stacji paliw przy swoich marketach. Dino mogłoby też wypracować nowy format sklepów convenience – mniejszych placówek zlokalizowanych na terenie stacji paliw. Inna opcja to uruchamianie stacji paliw na potrzeby własnych centrów logistycznych.
Portal wiadomoscihandlowe.pl wystąpił do spółki Dino Polska z zapytaniem, co uzyskanie koncesji na sprzedaż paliw płynnych może oznaczać dla firmy i jakie opcje rozwojowe są brane pod uwagę.
– Grupa Dino rozważa różne opcje rozwoju. W najbliższym czasie nie zakładamy jednak otwierania stacji benzynowych przy sklepach – wyjaśnia Dino Polska.
Dino Oil została zarejestrowana w 2013 r. z minimalnym dopuszczalnym przez prawo kapitałem zakładowym w wysokości 5 tys. zł. Wszystkie 50 udziałów należy do Dino Polska, a prezesem zarządu spółki jest Szymon Piduch – który jest także prezesem spółki-matki. W Radzie Nadzorczej zasiada m.in. Tomasz Biernacki. Obie firmy są ponadto zarejestrowane pod tym samym adresem.
Jak wynika z danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN), sieci sklepów detalicznych prowadzą obecnie w Polsce 187 stacji paliw (dane z kwietnia 2018 r.), z reguły zlokalizowanych przy marketach. Liderem jest Intermarche z 63 stacjami, Carrefour ma ich 43, a Tesco 29.
Liczba stacji należących do sieci sklepów detalicznych w ostatnich latach rosła bardzo powoli. W 2014 r. było ich 171, rok później przybyło osiem, w kolejnych latach po cztery. W 2017 r. detaliści nie otworzyli ani jednej nowej stacji. Zakaz handlu w niedziele może znacząco zmienić tę dynamikę.
Według danych firmy PMR liczba sklepów dyskontowych w Polsce przekroczyła na koniec roku
Analitycy Domu Maklerskiego BOŚ spodziewają się mocnego wzrostu wyceny spółki Dino.
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
Dino rozwija się niesamowicie .Oferuje coraz więcej dobrych, normalnych , polskich towarów. Świetna konkurencja i alternatywa dla zagranicznych sieci . Bardzo lubię robić zakupy w Dino. Mam też pewną nadzieję , że market Dino przyłączy się do #eNtasystem :-) .
Nie będzie. Nie po to jest ta koncesja
zdjęć: 44
15 lutego 2019
zdjęć: 13
12 lutego 2019
zdjęć: 35
8 lutego 2019
zdjęć: 8
6 lutego 2019
zdjęć: 10
29 stycznia 2019
17 grudnia 2018
13 grudnia 2018
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.