REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny - 100 lat Niepodległości (wrzesień 2018)
Market sieci Dino w Dłutowie, źródło: Archiwum Wiadomości Handlowych

Market sieci Dino w Dłutowie, źródło: Archiwum Wiadomości Handlowych (fot. Konrad Kaszuba)

Jak informował portal wiadomoscihandlowe,pl za serwisem e-petrol.pl, 14 maja 2018 r. firma Dino Oil Sp. z o.o., należąca do Grupy Dino, złożyła wniosek o koncesję na obrót paliwami ciekłymi. Jak wynika z danych Urzędu Regulacji Energetyki, firma uzyskała koncesję 8 sierpnia br.

REKLAMARTA - Belka w artykułach - wrzesień 2018

W Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Regulacji Energetyki znajduje się wpis informujący, że spółka Dino Oil Sp. z o.o. uzyskała 9 sierpnia 2018 r. koncesję na obrót paliwami ciekłymi. Koncesja definiuje dozwolony rodzaj działalności jako OPC – obrót paliwami ciekłymi.

Spółka będzie mogła sprzedawać cztery rodzaje paliw, dwa gatunki benzyn silnikowych oraz dwa gatunki oleju napędowego. Koncesja nie obejmuje gazu LPG czy LNG ani innych paliw. Pozwolenie jest ważne z dniem przyznania do końca 2030 r.

Dzięki koncesji Dino może zrealizować kilka scenariuszy ekspansji. Sieć mogłaby wykorzystać koncesję do budowy stacji paliw przy swoich marketach. Dino mogłoby też wypracować nowy format sklepów convenience – mniejszych placówek zlokalizowanych na terenie stacji paliw. Inna opcja to uruchamianie stacji paliw na potrzeby własnych centrów logistycznych.

Portal wiadomoscihandlowe.pl wystąpił do spółki Dino Polska z zapytaniem, co uzyskanie koncesji na sprzedaż paliw płynnych może oznaczać dla firmy i jakie opcje rozwojowe są brane pod uwagę.

– Grupa Dino rozważa różne opcje rozwoju. W najbliższym czasie nie zakładamy jednak otwierania stacji benzynowych przy sklepach – wyjaśnia Dino Polska.

Dino Oil została zarejestrowana w 2013 r. z minimalnym dopuszczalnym przez prawo kapitałem zakładowym w wysokości 5 tys. zł. Wszystkie 50 udziałów należy do Dino Polska, a prezesem zarządu spółki jest Szymon Piduch – który jest także prezesem spółki-matki. W Radzie Nadzorczej zasiada m.in. Tomasz Biernacki. Obie firmy są ponadto zarejestrowane pod tym samym adresem.

Jak wynika z danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN), sieci sklepów detalicznych prowadzą obecnie w Polsce 187 stacji paliw (dane z kwietnia 2018 r.), z reguły zlokalizowanych przy marketach. Liderem jest Intermarche z 63 stacjami, Carrefour ma ich 43, a Tesco 29.

Liczba stacji należących do sieci sklepów detalicznych w ostatnich latach rosła bardzo powoli. W 2014 r. było ich 171, rok później przybyło osiem, w kolejnych latach po cztery. W 2017 r. detaliści nie otworzyli ani jednej nowej stacji. Zakaz handlu w niedziele może znacząco zmienić tę dynamikę.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 6

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~bialoglowa 2 miesiąc temu

    Dino rozwija się niesamowicie .Oferuje coraz więcej dobrych, normalnych , polskich towarów. Świetna konkurencja i alternatywa dla zagranicznych sieci . Bardzo lubię robić zakupy w Dino. Mam też pewną nadzieję , że market Dino przyłączy się do #eNtasystem :-) .

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Din 1 miesiąc temuocena: 100% 

    Nie będzie. Nie po to jest ta koncesja

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony