REKLAMAHELIO - główny - masy
Dino chce mieć co najmniej tyle sklepów, ile dzisiaj ma Biedronka

Dino chce mieć co najmniej tyle sklepów, ile dzisiaj ma Biedronka (fot. materiały prasowe)

Zarząd Dino ocenia, że potencjał rynku polskiego pozwala na funkcjonowanie "co najmniej 2700 sklepów" pod tym szyldem w Polsce. Na koniec roku 2016 Dino miało 628 sklepów, a do 2020 r. firma chce przekroczyć liczbę 1200 sklepów.

REKLAMAFBKCH - Belka w artykułach

Oszacowanie wykonane przez zarząd Dino opiera się "na przeanalizowaniu aktualnego otoczenia konkurencyjnego i gęstości pokrycia sklepami konkurentów każdego z regionów Polski".

W ciągu następnych kilku lat Grupa Dino zamierza dokonać dodatkowych inwestycji wspierających otwieranie
nowych sklepów, w tym: poszerzyć obecny dział ekspansji Grupy Dino odpowiedzialny za proces wyszukiwania lokalizacji i otwierania nowych sklepów; regularnie nabywać nowe nieruchomości, na których mają być zlokalizowane sklepy w obecnych i nowych regionach oraz zbudować czwarte centrum dystrybucyjne, którego otwarcie jest planowane przed końcem 2018 roku.

Na 31 grudnia 2016 r. Grupa Dino miała zabezpieczonych 338 lokalizacji pod dalszy rozwój sieci sklepów, w tym 90 nabytych gruntów (z czego na 40 toczyły się prace w związku z budową sklepów) oraz 248 podpisanych umów przedwstępnych dotyczących nabycia gruntów.

- Grupa Dino szacuje, że o ile nie będą miały miejsca niekorzystne zmiany regulacyjne dotyczące budowy nowych sklepów, łączna kwota nakładów inwestycyjnych na jeden własny sklep, z uwzględnieniem kosztu gruntu, budowy, prac wykończeniowych i wyposażenia sklepu, utrzyma się w ciągu najbliższych kilku lat na poziomie zbliżonym do 2,4 mln PLN w porównaniu z ok. 0,8 mln PLN, które – według szacunków zarządu – byłyby wymagane na samą zewnętrzną i wewnętrzną adaptację, wykończenie oraz wyposażenie sklepu przy założeniu, że nowa lokalizacja byłaby wynajęta - czytamy w prospekcie emisyjnym Dino.

Przewidywany na datę prospektu łączny koszt rozwoju infrastruktury centrów dystrybucyjnych do poniesienia w latach 2017-2019 wynosi ok. 140 mln PLN. Na rozwój ten składać będzie się zarówno rozbudowa istniejących centrów dystrybucyjnych, dzięki czemu będą one mogły obsługiwać łącznie 900-1.100 sklepów, w zależności od poziomu sprzedaży sklepu, jak i budowa nowych centrów dystrybucyjnych.

Grupa Dino zakłada, że budowa jednego nowego centrum dystrybucyjnego, zdolnego obsłużyć ok. 300-400 sklepów, w zależności od poziomu sprzedaży sklepu, będzie kosztowała około 60 mln PLN. Przewiduje się, że nakłady inwestycyjne na modernizację i rozbudowę zakładu mięsnego prowadzonego przez Agro-Rydzynę (spółka należąca do Dino) oraz zaplanowaną na lata 2018-2019 budowę nowego zakładu w innej lokalizacji sięgną ok. 110 mln PLN.

Zobacz także:
Marki własne generują tylko 2 proc. przychodów Dino

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Matematyka wyższa 1 6 miesięcy temu

    No pewnie! Od razu 27 tysięcy

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony
"