REKLAMAProxi Cloud Banner Główny fiolet_wrzesien

(Dino Polska)

Piotr Bogusz, analityk DM Mbanku szacuje, że w roku 2019 sieć Dino powiększy się o 244 placówki, zaś w przyszłym roku o rekordowe 293. To oznacza, że firma z Krotoszyna pobije o 25 supermarketów rekord Biedronki z 2013 r.

REKLAMA

Ekspert DM Mbanku wskazuje, że Dino może otworzyć więcej niż 268 sklepów, które otworzyła w swoim rekordowym 2013 r. należąca do spółki Jeronimo Martins Polska sieć sklepów Biedronka.

Piotr Bogusz dodaje, że biorąc pod uwagę rozmieszczenie centrów dystrybucyjnych, oczekuje zagęszczenia sieci Dino w zachodniej Polsce, co może napędzać presję płacową i może prowadzić do stopniowej kanibalizacji sprzedaży w sklepach sieci z Krotoszyna.

W II kw. 2019 r. uruchomionych zostało 48 nowych sklepów Dino. Łącznie w I półroczu 2019 r. otwartych zostało 81 nowych sklepów w stosunku do 74 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na dzień 30 czerwca 2019 r. sieć Dino liczyła 1056 marketów (o łącznej powierzchni sali sprzedaży 407 684 mkw.), o 207 więcej niż przed rokiem.

Warto podkreślić, że w okresie trzech lat do 30 czerwca 2019 r. sieć zwiększyła liczbę sklepów o 499, czyli o 90 proc.

Jeśli szacunki analityka okażą się trafione, to na koniec 2020 r. sieć Dino będzie liczyła 1512 sklepów, a nie jak planowano 1200. Czyli plany zostaną zrealizowane już w tym roku i przekroczone w przyszłym o ponad 300 punktów handlowych. Według prognoz analityka DM Mbanku w ciągu kolejnych 18 miesięcy sieć może uruchomić ponad 450 placówek.

W 2019 r. firma chce zainwestować łącznie ok. 850 mln zł. W I półroczu firma wydała na inwestycje wyniosły 434 mln zł w porównaniu do 278 mln zł w analogicznym okresie 2018 r. Przeważająca część środków została przeznaczona na rozwój sieci Dino o nowe markety oraz na rozwój zaplecza logistycznego. W pierwszej połowie 2019 r. spółka ukończyła budowę własnego centrum dystrybucyjnego w Wolborzu w województwie łódzkim.

 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 6

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ŁapyPreczOdPolski 1 25 dni temu

    Miejmy tylko nadzieję, że sieć Dino nie wyląduje obcych łapskach i nie przyjdzie komuś na myśl aby nagle pozbyć się tak prężnie rozwijającej się polskiej marki, jedynej chyba realnej konkurencji dla portugalskiej Biedronki i niemieckiego Lidla.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony