REKLAMADAN CAKE - baner główny (listopad-grudzień)

(materiały prasowe, Dino Polska)

Debiutująca na giełdzie spółka Dino Polska planuje uruchomienie nowego, czwartego już centrum dystrybucyjnego. Obiekt powstanie na północy kraju. W sumie do 2020 r. sieć Dino na inwestycje w logistykę i transport planuje wydać nawet 140 mln zł.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

Obecnie sieć Dino ma trzy centra logistyczne. Magazyn centralny o powierzchni 44,5 tys. mkw. jest zlokalizowany w Krotoszynie, drugi obiekt w Piotrkowie Trybunalskim (27,1 tys. mkw.), a trzeci obiekt (23,6 tys. mkw.), który działa zaledwie od kilkunastu miesięcy znajduje się w Jastrowie (na północnym zachodzie kraju).

Logistyka dostaw sieci Dino jest centralnie zarządzana z Krotoszyna, przy czym dostawy realizowane są z trzech centrów dystrybucyjnych, które mogą obecnie obsłużyć ok. 800-900 sklepów (w zależności od obrotów poszczególnych sklepów). Natomiast po rozbudowie możliwości obsługi już istniejących obiektów zwiększą się do 900-1100 sklepów.

W związku z tym, że do 2020 r. Dino chce mieć w Polsce ok. 1200 sklepów, sieć musi uruchomić kolejne centrum dystrybucyjne, tym razem na północy kraju. Budowa jednego nowego centrum dystrybucyjnego, zdolnego obsłużyć ok. 300-400 sklepów, w zależności od poziomu sprzedaży sklepu, będzie kosztowała około 60 mln zł. W sumie w ciągu najbliższych trzech lat operator chce wydać na inwestycje w logistykę nawet 140 mln zł. 

Wiadomo jednak, że operator chciałby rozwijać sieć na terenie całego kraju, docelowo nawet 2700 sklepów. Dlatego w dłuższej perspektywie firma będzie musiała uruchomić kolejne magazyny na południu kraju, a w dalszej przyszłości być może również na wschodzie kraju.  

Władze sieci podkreślają, że  spółka Dino ma jeden z najefektowniejszych systemów logistycznych śród firm handlowych w Polsce. W ciągu trzech lat (2014-1016) firma mocno zwiększyła efektywność łańcucha dostaw, a koszty transportu jako proc. przychodów ze sprzedaży spadły o 0,08 p.p. z 1,91 do 1,83 proc. 

Spółka Dino Polska zarządza obecnie siecią ok. 630 sklepów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~acsz 1 8 miesięcy temu

    niech sobie budują biedronka potem ich przejmie

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony
"