REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (11-17.11.2019)

(fot. Dino Polska)

W III kwartale bieżącego roku Grupa Dino wypracowała 109,4 mln zł zysku netto wobec 82,3 mln zł w analogicznym okresie 2018 r. Przychody spółki wyniosły 2 023,3 mln zł, co oznacza, że były o 479,4 mln zł, czyli o 31 proc. wyższe niż w III kw. 2018 r. – podało Dino w raporcie.

REKLAMAITCOM - Belka w artykułach

Koszt własny sprzedaży wzrósł o 31,3 proc. do 1 532,4 mln zł. Narastająco, po 9 miesiącach 2019 r. przychody Grupy Dino wyniosły 5 523,4 mln zł i były o 1 298,4 mln zł, czyli o 30,7 proc. wyższe niż w analogicznym okresie 2018 r. Równocześnie koszt własny sprzedaży wzrósł o 30,0 proc. do 4 181,7 mln zł.

W III kwartale 2019 r. zysk EBITDA zwiększył się rok do roku o 36,1 proc. do 192,5 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 9,5 proc., podczas gdy rok temu było to 9,2 proc. Narastająco, po 9 miesiącach 2019 r. zysk EBITDA zwiększył się rok do roku o 36,5 proc. do 505,7 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 9,2 proc. i była o 0,4 pkt proc. wyższa niż w okresie styczeń-wrzesień 2018 r.

Znacząca poprawa przychodów jest wynikiem rozwoju sieci sklepów Dino o nowe placówki oraz wzrostu przychodów w istniejącej sieci sklepów (like for like). Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w III kwartale 2019 r. 12,0 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2018 r. W okresie styczeń-wrzesień 2019 r. wzrost sprzedaży LfL wyniósł 11,4 proc.

Świeże produkty, w tym mięso wędliny i drób, odpowiadały za 38,4 proc. sprzedaży Grupy w III kw. 2019 r. i za 38,8 proc. w okresie styczeń-wrzesień 2019 r., co oznacza wzrost o odpowiednio 1,4 pkt proc. i 0,9 pkt proc. w stosunku do analogicznych okresów 2018 r.

W III kw. 2019 r. uruchomionych zostało 57 nowych sklepów Dino, czyli o 24 proc. więcej niż przed rokiem. Narastająco od początku 2019 r. otwartych zostało łącznie 138 sklepów w stosunku do 120 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na dzień 30 września 2019 r. sieć Dino liczyła 1 113 marketów, o 218 więcej niż przed rokiem.

Koszt własny sprzedaży stanowił odpowiednio 75,7 proc. i 75,6 proc. przychodów ze sprzedaży w III kwartale 2019 r. i 2018 r. Koszt własny sprzedaży wzrósł o 365,2 mln zł, czyli o 31,3 proc., do 1 532,4 mln zł w III kw. 2019 r. w porównaniu z 1 167,2 mln zł w III kw. 2018 r., przy odpowiednim 31-procentowym wzroście przychodów ze sprzedaży. Wzrost ten był spowodowany głównie wzrostem skali działalności Grupy Dino w związku z ekspansją sieci sklepów Grupy Dino oraz rosnącą sprzedażą w istniejącej sieci sklepów (LfL).

Koszty sprzedaży i marketingu wzrosły o 72,1 mln zł, czyli o 29,0 proc., do 320,6 mln zł w III kw. 2019 r. w porównaniu z 248,4 mln zł w III kw.  2018 r. Wzrost ten był spowodowany głównie wzrostem skali działalności Grupy Dino i związaną z tym ekspansją sieci sklepów oraz rosnącą sprzedażą w istniejącej sieci sklepów (LfL), co wiązało się z koniecznością ponoszenia większych kosztów związanych z utrzymaniem sklepów, przechowywaniem towarów i marketingiem.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony