REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-31.07.2020)

(fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)

Aż 86 proc. konsumentów deklaruje, że czynnikiem decydującym przy wyborze przekąsek mięsnych jest ich jakość. Oznacza to, że stała się ona ważniejsza od ceny, choć ta nadal jest oczywiście bardzo istotna. Dla miłośników mięsnych przekąsek kluczowymi cechami są też skład produktów i ich marka – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez agencję Skilltelligence dla „Wiadomości Handlowych”.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

W kategorii niezmiennie prym wiodą kabanosy. Jako najczęściej kupowaną przekąskę mięsną wskazuje je 95 proc. ankietowanych. To wynik taki sam, jak w badaniu przeprowadzonym przez Skilltelligence w 2018 roku. Nieco wzrosła natomiast liczba kupujących parówki. Teraz do najchętniej kupowanych przekąsek zalicza je 82 proc. respondentów, podczas gdy dwa lata temu preferowało je 80 proc. badanych. Trzecie miejsce w kategorii zajmują obecnie chipsy mięsne (17 proc. wskazań, czyli o 2 proc. więcej niż w 2018 roku). Za nimi uplasowały się paluszki mięsne (15 proc.), beef jerky (13 proc.) i salamitki (9 proc.). Powoli zwiększa się też zainteresowanie batonami mięsnymi. Dwa lata temu miały one 3 proc. zwolenników, a teraz jest ich 4 proc.

– Rynek przekąsek mięsnych w Polsce jest kategorią rozwojową, jednak podobnie jak cała branża FMCG, odczuł negatywne skutki pandemii. Zauważalne stało się ograniczenie przez konsumentów zakupów również w tym segmencie – komentuje Bogusław Miszczuk, prezes Grupy Sokołów.

Przekąski mięsne bardzo często są nabywane z myślą o spotkaniach towarzyskich czy rodzinnych, a także podróżach i aktywnościach na świeżym powietrzu – jak spacery, wycieczki. Ze względu na związane z pandemią restrykcje w życiu społecznym i przemieszczaniu się, wszystkie te okazje do spożycia przekąsek mięsnych zostały mocno ograniczone. – Z tym też wiążemy częściowy spadek sprzedaży tych produktów. Przewidujemy jednak, że w miarę znoszenia obostrzeń, ta tendencja się odwróci i sprzedaż przekąsek mięsnych wróci do wcześniejszego poziomu – mówi szef Sokołowa.

Konsumenci najchętniej kupują przekąski mięsne w dyskontach – ten typ marketu wybiera prawie 80 proc. ankietowanych przez Skilltelligence. Dużym powodzeniem cieszą się też super- i hipermarkety (59 proc.) oraz sklepy mięsne (34 proc.). Co czwarty badany po kabanosy, parówki czy chipsy mięsne uda się do centrum handlowego, zaś 23 proc. do najbliższego sklepu osiedlowego.

Jak wygląda częstotliwość zakupów przekąsek mięsnych? 37 proc. respondentów wkłada je do koszyka kilka razy w miesiącu, natomiast 33 proc. średnio raz w tygodniu. 28 proc. kupujących sięga po nie kilka razy w tygodniu, 2 proc. codziennie. Zgodnie z badaniem Skilltelligence największe zainteresowanie kupujących budzą drobiowe warianty przekąsek (42 proc. wskazań), a w drugiej kolejności wieprzowe (40 proc.). Natomiast za przekąskami z wołowiny optuje 18 proc. konsumentów.

– Porównując rynek przekąsek mięsnych na świecie z polskim, zaobserwować możemy jedną podstawową różnicę. W innych krajach nie ma tak dużej liczby i rodzajów kabanosów, które w Polsce są niezwykle popularnym produktem. W większości państw, konsumenci preferują przekąski mięsne w formie fermentowanej, dojrzewającej lub tylko suszonej. Najlepszym przykładem jest światowy rynek beef jerky, z licznymi wersjami smakowymi i wieloma bardzo silnymi, międzynarodowymi brandami – zauważa Bogusław Miszczuk.

Dodaje, że na bazie popularności Beef Jerky i światowego trendu zdrowego odżywiania, pojawiły się produkty Trail Mix, czyli mieszanki suszonej wołowiny lub wieprzowiny oraz suszonych owoców i orzechów. – Kolejnym segmentem, który na świecie cieszy się dużym zainteresowaniem klientów, są mięsne batony proteinowe z dodatkami nasion lub kandyzowanych owoców. Elementem wspólnym rynku światowego i polskiego jest rozwój przekąsek mięsnych na bazie salami. Te przekąski mają formy cienkich batoników, plasterków lub niewielkich kawałków. Dostępność wersji smakowych danych przekąsek różni się jednak w zależności od kraju – zaznacza ekspert.

Popularność przekąsek mięsnych rośnie, a kategoria tych produktów wykazuje potencjał rozwojowy. Każdego roku, na polskim rynku pojawia się znaczna liczba nowych propozycji w tym asortymencie, które trafiają później również na rynki w innych krajach. – Nie brakuje produktów innowacyjnych, jak wprowadzone przez Sokołów chrupiące mięsne chipsy Chrup’us Salami Chips. Postępujący rozwój technologii pozwala nam również modyfikować składy dostępnych przekąsek, dzięki czemu możemy wychodzić naprzeciw nowym trendom żywieniowym – akcentuje Bogusław Miszczuk.

Konsumenci są coraz bardziej wymagający. Poszukują produktów o sprawdzonej jakości, z dobrym składem i bez substancji dodatkowych. – Zainteresowanie klientów wygodnymi, pożywnymi, smacznymi przekąskami utrzymuje się na wysokim poziomie. To produkty, po które łatwo i wygodnie można sięgnąć w każdym momencie dnia. Z tych powodów, przewidywać można dalszy rozwój tej kategorii – puentuje prezes Grupy Sokołów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony