REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny (31.10 - 17.11.2019)

(fot. ŁR, wiadomoscihandlowe.pl)

Po jakikolwiek produkt z kategorii karmy dla psów i kotów w ciągu ostatnich 12 miesięcy (licząc do końca sierpnia 2019) sięgnęło, chociaż raz, blisko 55 proc. gospodarstw w Polsce.

REKLAMAVITAKRAFT - VITA NATURE - BELKA W ARTYKUŁACH (15-30.11.2019)

Przyglądając się strukturze demograficznej polskich gospodarstw domowych możemy zauważyć, że już blisko połowa z nich ma „na utrzymaniu” psa i/lub kota a tylko nieco ponad 33 proc. dzieci do lat piętnastu. Nie powinno więc dziwić, że rynek karmy dla zwierząt jest już wart blisko 3 mld złotych rocznie i wciąż rośnie. Potencjał dla dalszego wzrostu jest nadal duży ponieważ wciąż 25 proc. właścicieli psów i kotów nie kupuje żadnych produktów z szeroko pojętej kategorii karmy. 

Dodatkowo niespełna 60 proc. właścicieli kotów i tylko co 3 właściciel psa twierdzą, że ich pupil jest całkowicie lub prawie całkowicie żywiony gotową karmą. Pomimo tego wartościowo zakupy produktów dla psów i kotów są zbliżone, ponieważ więcej gospodarstw posiada psy niż koty.

Opakowania, smaki, marki…

Wydaje się, że koty częściej karmione są karmą wilgotną, który to segment odpowiada za blisko 70 proc. wartości karmy dla kotów. W przypadku psów jest to ponad 45 proc., przy czym w odróżnieniu od produktów kocich wciąż dominują na rynku opakowania wieloporcjowe, zarówno puszki jak i swego rodzaju „kiełbaski”. W przypadku obu podkategorii (dla psa i dla kota) podobny jest udział w zakupach marek własnych – około 30 proc.

Przy czym mamy tu do czynienia zarówno z markami dyskontów, hipermarketów, jak i sieci drogeryjnych. Wśród produktów markowych nadal największą popularności cieszą się Mars Whiskas i Purina Felix dla kotów czy też Mars Pedigree i Purina Friskies dla psów. Niezależnie od rodzaju karmy wciąż dominują na rynku tradycyjne smaki, bazujące głównie na kurczaku w przypadku karmy zarówno psiej, jak i kociej. Oprócz kurczaka, w produktach dla psów wybijającym smakiem jest wołowina, a wyraźną popularność zyskuje jagnięcina. Produkty przeznaczone dla kotów, znanych z bycia większymi smakoszami, są zdecydowanie bardziej zróżnicowane. Znajdziemy tu zarówno różnego rodzaju smaki rybne, z wyraźną dominacją łososia, jak i dziczyznę oraz bardziej popularne, jak indyk, kaczka czy królik.

Jak często na zakupy?

Również zachowania zakupowe właścicieli psów i kotów są różne. Karma kocia jest kupowana średnio dwa razy w miesiącu, ale tak wysoką częstotliwość stymulują głównie zakupy saszetek z karmą wilgotną. Właściciele psów, którzy nadal częściej wybierają karmę suchą, zaopatrują się w nią średnio raz na dwa miesiące, a w produkty wilgotne co trzy tygodnie.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony