REKLAMARC Foods - baner główny - grudzień 2018

PRZEMYSŁ I PRODUCENCI

Napoje i piwo

 

20 listopada 2018, 13:54

Zarząd Doctor Brew, od lewej Tomasz Suchowierski, Tomasz Czechowski, Łukasz Lis

Zarząd Doctor Brew, od lewej Tomasz Suchowierski, Tomasz Czechowski, Łukasz Lis (mat. prasowe)

Doctor Brew, polski producent piwa rzemieślniczego, uruchomił kampanię crowdfundingową, w ramach której chce zebrać 2 mln zł, które wraz ze środkami z oferty prywatnej udziałów spółka chce przeznaczyć na przygotowanie się do zakupu Browaru Lwówek od Grupy Browary Regionalne Jakubiak.

REKLAMAPszczółka - Belka w artykułach - Sympatie (13-16.12.2018)

Doctor Brew sp. z o.o. ma w ofercie stałej ponad 10 piw kraftowych. Do tej pory firma wyprodukowała przeszło 100 różnych produktów i sprzedała około 3,4 mln butelek piwa pod marką własną oraz private label. Jej produkty są dostępne zarówno w sklepach specjalistycznych, jak i w sieciach Lidl, Auchan, Carrefour, Makro, Selgros, Kaufland i Intermarche. Przez 5 lat spółka rozwijała się organicznie, warząc piwa w zewnętrznych browarach. Od listopada 2018 roku jest dzierżawcą Browaru Lwówek.

– Dzięki objęciu w zarządzanie Browaru Lwówek, uniezależniamy się od produkcji kontraktowej i zyskujemy większą kontrolę nad jakością procesów. Dwa lata na przejęcie browaru pozwolą nam zapewnić odpowiednią strukturę finansowania transakcji, choć kondycja i historia kredytowa pozwoliłyby nam na opłacenie zakupu już w ciągu sześciu do dziewięciu miesięcy – powiedział Łukasz Lis, prezes zarządu Doctor Brew sp. z o.o.

Na mocy umowy z Grupą BRJ Marka Jakubiaka lwówecki browar wytwarzał będzie zarówno produkty marek Doctor Brew, jak i Lwówek. Do października 2020 r. spółka ma wyłączne prawo zakupu przedsiębiorstwa.

– Transakcja pozwoli nam zwiększyć skalę biznesu i dążyć do pozycji lidera segmentu kraftowego i regionalnego piwa w Polsce. To wielki krok, dlatego zwracamy się do społeczności fanów Doctor Brew o wsparcie, oferując w zamian udziały w firmie – dodał prezes.

W celu zgromadzenia środków na pokrycie kosztów operacyjnych transakcji, spółka uruchomiła kampanię crowdfundingową na platformie Crowdway.pl. Równolegle prowadzi ofertę prywatną objęcia udziałów w Doctor Brew sp. z o.o. Łącznie chce pozyskać 7 mln zł. Kwotę tę przeznaczy na przystosowanie Browaru Lwówek do wytwarzania piw kraftowych, zwiększenie produkcji w zakładzie z 2000 do 4000 hektolitrów miesięcznie oraz zasilenie kapitału pracującego w związku z rozwojem działalności, a także wkład własny na potrzeby kredytu bankowego.

W ramach kampanii crowdfundingowej o minimalnej wartości inwestycji 2 tys. zł, spółka zaoferowała inwestorom nie tylko udziały, ale także pakiety benefitów. Obejmują one dostawy produktów, wejściówki na wydarzenia z udziałem Doctor Brew i zniżki na organizację imprez w odrestaurowanym browarze w Lwówku Śląskim.

– Doctor Brew sp. z o.o. jest częścią holdingu, ale w ramach crowdfundingu w ręce inwestorów chcemy przekazać udziały w spółce operacyjnej, która będzie stroną transakcji i odpowiada faktycznie za produkcję naszych piw – wyjaśnił Tomasz Suchowierski, członek zarządu ds. finansowych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony