REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL - Konkurs) - Baner Główny  (czerwiec 2018)
Dominik Branny, prezes Makro Cash&Carry Polska, podczas 12. Kongresu Rynku FMCG 2019

Dominik Branny, prezes Makro Cash&Carry Polska, podczas 12. Kongresu Rynku FMCG 2019 (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

- Popularność produktów ekologicznych jest napędzana przez sklepy wielkoformatowe - mówi Dominik Branny, prezes Makro Cash&Carry Polska.

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - Belka w artykułach - II etap (czerwiec 2019)

Czy polscy mali i średni przedsiębiorcy są gotowi na produkty ekologiczne?

Są gotowi na tyle na ile są gotowi konsumenci ostateczni. Zainteresowanie produktami zależy w dużej mierze od progu cenowego. Naszemu klientowi zależy na produktach, które będą rotowały w handlu małoformatowym, w związku z czym nie będą stanowiły problemu dla sklepu odsprzedającego. Popularność produktów ekologicznych jest napędzana przez sklepy wielkoformatowe. Przy mniejszym asortymencie, oferta produktów ekologicznych jest ograniczona. Należy zastanowić się, gdzie konsument szuka dzisiaj innowacji - w sklepie typu convenience czy w hipermarkecie.

W jaki sposób Makro przygotowuje się do nowego trendu?

Poszerzamy ofertę. Mamy już dzisiaj produkty bio i eko. Ważne są dla nas produkty ze znanym źródłem pochodzenia, których producenci wspierają ochronę środowiska czy zasady sprawiedliwego handlu, jak Fair Trade, MSC. Widzimy problem ze świadomym rozpoznawaniem tych znaków przez konsumenta.

Ważny jest aspekt edukacyjny. Czy Makro wspiera edukację ekologiczną?

Pracujemy z naszymi klientami nad pogłębianiem tej świadomości. Ci klienci później docelowo edukują konsumentów. Naszym fokusowym obszarem działalności jest gastronomia. Mamy wspólny interes, aby takie rozwiązania się pojawiały. Konsument szuka czegoś w gastronomi, gastronomia musi odpowiadać na potrzeby konsumenta, a my musimy to zaspakajać. Edukujemy młodych kucharzy w kontekście zagadnienia zero waste. Młodzież ze szkół gastronomicznych w ramach programu „Szef dla Młodych Talentów” jest też uczona ograniczania ilości odpadów.

Rozmawiała podczas 12. Kongresu Rynku FMCG 2019 Magdalena Głowacka.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony