REKLAMAKongres Mięsny 2018 - baner główny
Aplikacja mobilna PingWin to darmowe narzędzie promowane przez Grupę Eurocash

Aplikacja mobilna PingWin to darmowe narzędzie promowane przez Grupę Eurocash (materiały prasowe)

Pracować w sklepie może każdy, ale aby być dobrym sprzedawcą trzeba czegoś więcej. Empatia, miłe usposobienie, zachęcający do rozmowy sposób bycia mogą predestynować pracownika do tej roli. Ale tak naprawdę, wszystkiego można się nauczyć.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

1.    Komunikatywność

Tej cechy nie da się niczym zastąpić. Dla części z nas to rzecz zupełnie naturalna, ale tak naprawdę zdolność efektywnego komunikowania się można wytrenować. Bo czymże jest komunikatywność? To nic innego, jak dobre opanowanie zasad porozumiewania się z innymi. Nie chodzi o to, aby mieć na twarzy przyklejony nienaturalny uśmiech. Osoba pracująca w handlu powinna pamiętać o częstym używaniu zwrotów i form grzecznościowych oraz unikaniu niepotrzebnego spoufalania się. Pracując nad tą cechą warto pamiętać, że w komunikacji ważne jest nie tylko mówienie, ale też i słuchanie tego, co klient ma do powiedzenia. Chyba przede wszystkim to. A stąd już niedaleko do kolejnej umiejętności czyli...

2.    Zdolność budowania relacji

To coś, co przyciąga klientów do sklepów. Większość z nas lubi odwiedzać miejsca, które zna i w których nie jest anonimowa. Warto więc skupić się na osobach, które zaglądają do nas regularnie, starać się poznać i zapamiętać ich upodobania, tak, by przy kolejnej wizycie udało nam się je mile zaskoczyć. To właśnie podstawy dobrych relacji z klientami. Zainwestowany w nie czas zaprocentuje ich lojalnością. A przecież najtrudniej zdobywa się tych nowych. Utrzymanie obecnych klientów nie kosztuje już tak wiele wysiłku - pamiętajmy o tym.

3.    Nastawienie na klienta

Jednak by utrzymać wierność klientów nie wystarczy być tylko miłym. W końcu przychodzą oni do nas nie tylko po to, by miło pogawędzić, ale głównie - by nabyć swoje ulubione produkty. Dlatego musimy wykazać się inicjatywą. Nie mamy w asortymencie tego, czego chce nasz klient?  Powinniśmy zaproponować zamiennik albo postarać się zakupić czy sprowadzić brakujący towar do sklepu. Co ciekawe, warto wykazać się inicjatywą i zaproponować ściągnięcie towaru na indywidualne zamówienie wiernego klienta. To z pewnością zaskarbi ich sympatię - w końcu konkurencja (a na pewno dyskonty czy hipermarkety) nie zapewnią im takiej obsługi!  

4.    Wiedza na temat produktów

Aby spełnić powyższy warunek trzeba znać nie tylko klientów i ich upodobania, ale również mieć sporą wiedzę na temat tego, co stoi na półkach w naszym sklepie. To kolejna rzecz, która może nas pozytywnie wyróżnić na tle konkurencji. Jeśli chcemy ze “zwykłych sprzedawców” aspirować do miana  “kompetentnych doradców klienta” powinniśmy wiedzieć, jakie wino stoi na naszych półkach, skąd pochodzi, do czego pasuje i jakie są jego zamienniki. Jaki drink można przygotować z kolorowym likierem albo jak zrobić grzaną whiskey? Tego nie wie pani na kasie w dyskoncie. Inwestycja w wiedzę naszą i naszych pracowników powinna być na szczycie listy priorytetów. Warto zacząć od prostych i zajmujących niewiele czasu quizów i lekcji z aplikacją mobilną PingWin. To darmowe narzędzie promowane przez Grupę Eurocash, dzięki któremu można szybko i przyjemnie posiąść (i sprawdzić!) ekspercką wiedzę na temat popularnych i wyszukanych trunków.    

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"