REKLAMADOBROWOLSCY - Syty Wilk - Baner Główny (17.02 - 01.03.2020)

(materiały własne)

Strona 2 z 2
REKLAMAPREMIUM ROSA - Belka w artykułach - 19.02. - 04.03

Według badań "Customer 2020: Co czeka na Retail?" prowadzonych przez firmę konsultingową Walker, specjalizującej się w badaniu analityki klienta, do 2020 r. lojalni konsumenci będą główną przewagą konkurencyjną każdej marki, a cena i proponowany produkt będą coraz mniej istotne.

W 2018 r. rozpoczęło się praktyczne wykorzystanie możliwości sztucznej inteligencji (AI) na dużą skalę. Według niektórych menedżerów do 2020 r. około 85 proc. wszystkich transakcji będzie dokonywanych z wykorzystaniem AI. Firma badawczo-konsultingowa Gartner w 2016 r. przewidziała, że do 2020 r. 85 proc. przypadków interakcji z klientami będzie odbywało się bez interwencji człowieka. Już dziś przejście na stosowanie sztucznej inteligencji stało się powszechne. Chatboty znajdują się w czołówce i coraz częściej używane są intelektualne voiceboty, np. w obsłudze klienta czy rekrutacji. W celu optymalizacji kosztów, pierwszą rozmowę rekrutacyjną każdego kandydata przeprowadzi intelektualny voicebot. Co istotne, według firmy badawczej Research&Markets do 2022 r. wydatki sektora detalicznego na technologie informacyjno-komunikacyjne wyniosą 5 mld USD, a do 2035 r. ich wykorzystanie będzie w stanie zwiększyć o 60 proc. zyski detalistów na całym świecie.

Digitalizacja handlu już znacząco zmieniła nastawienie i podejście klientów do zakupów, a w przyszłości jej wpływ stanie się decydujący. I tu pojawia się pytanie: czy istniejące możliwości techniczne odpowiadają zwiększonym oczekiwaniom konsumentów? Paul Wiessmann, szef amerykańskiej KPMG Media and Telecommunications Sector Group, powiedział: "technologia stała się tak mocno osadzona w naszym codziennym życiu, że natychmiastowy dostęp do informacji jest uważany za normę". Dzięki nowym technologiom rynek jest teraz kontrolowany przez konsumentów. Aplikacje, takie jak Snapchat, WeChat, WhatsApp, Instagram i inne, tylko potwierdzają, że jesteśmy coraz bliżej tego, gdzie wszystkie zdarzenia odbywają się w czasie rzeczywistym.

Rozwój technologii, a co za tym idzie, poszczególnych branż, doprowadził do tego, że konsumenci liczą na natychmiastowe rezultaty, „tu i teraz”, co determinuje ich oczekiwania i wywołuje duży stres w handlu detalicznym. Według raportu Salesforce.com, 64 proc. konsumentów oczekują natychmiastowej reakcji ze strony firm, a wraz z rozwojem i ulepszaniem technologii potrzeba szybkości jest tylko zaostrzona. - Według firmy badawczej Demandware, 24 proc. użytkowników, którzy klikają na produkty w kategorii "rekomendowane", częściej składa zamówienia. Ci sami klienci przynoszą 26 proc. zysku sklepom internetowym na całym świecie. Walkę o lojalność i satysfakcję klienta, a co za tym idzie przewagę konkurencyjną i wyższe zyski, wygrają te firmy, które są w stanie zaoferować konsumentom efektywność, natychmiastowe wyniki, indywidualne podejście, autentyczność i dostępność. Detaliści, którzy są w stanie w pełni wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, będą w stanie przewidzieć popyt i wpływać na lojalność wobec marki w odpowiednim czasie, czyli rzeczywistym – wyjaśnia Julia Medvid.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony