REKLAMARetail FMCG Congress - Banner Główny - lipiec 2020

(materiały prasowe)

Grupa DPD ogłosiła wyniki finansowe za 2019 rok. Jej przychody osiągnęły poziom 7,8 mld euro. Duży wzrost zanotowano w Polsce.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Całkowita liczba przesyłek dostarczonych na całym świecie w 2019 roku przez DPDgroup przekroczyła 1,3 miliarda. Odnotowała ona także 6,7-procentowy wzrost przychodów w porównaniu z rokiem 2018.

Jak podkreśla firma, rynek europejski wzrasta przede wszystkim dzięki segmentowi B2C, w którym spółka zanotowała wzrost wolumenu na poziomie 9 proc. Nadal to jednak segment B2B stanowi ponad 55 proc. wolumenu DPDgroup.

Najbardziej spektakularny wzrost spółka zanotowała w Polsce – grupa zwiększyła tu swoje przychody o 18 proc. Zyskiwały też inne rynki: Wielka Brytania (+5,7 proc.), Francja (+5,5 proc. DPD Francja oraz + 6,6 proc. należącej do grupy firmy Chronopost) oraz w Niemczech (+ 4,5 proc.).

Firma podkreśliła w komunikacie, że pomimo wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej, działalność operacyjna z tym krajem zostanie utrzymana na obecnym poziomie.

DPD zamierza w najbliższych latach położyć jeszcze większy nacisk na zrównoważony rozwój. Celem jest 30 proc. ograniczenie emisji CO2 na przesyłkę do roku 2025. Zresztą już w 2019 roku wprowadziła w tym celu wiele rozwiązań. Chronopost Francja doręcza wszystkie przesyłki na terenie Paryża pojazdami niskoemisyjnymi. Rozwiązanie pozwoliło ograniczyć emisję CO2 o 87 proc. Podobną drogą podąża DPD Francja. Ponadto 139 pojazdów z napędem elektrycznym wykorzystywanych jest w Wielkiej Brytanii.

"Doręczenia przyjazne dla środowiska wprowadzane są także w Warszawie, Dublinie, Hamburgu, Madrycie i Tallinie" - czytamy w komuikacie

Jednocześnie w wybranych miastach DPDgroup bierze udział w programie monitorowania jakości powietrza, który realizowany jest za pomocą czujników zamontowanych w samochodach dostawczych oraz puntach Pickup.

DPDgroup doręcza codziennie 5,3 mln przesyłek na całym świecie. Dysponuje zespołem 77 tys. kurierów działających pod markami DPD, Chronopost, SEUR i BRT oraz  46 tys. punktów Pickup. Jest siecią kurierską holdingu GeoPost, który należy do poczty francuskiej La Poste.

DPD Polska jest częścią DPDgroup. Z firmą kooperuje ponad 6 tys. kurierów. Dysponuje ona siecią ponad 2,5 tys. punktów nadań i odbiorów Pickup i oddziałów miejskich.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony