REKLAMAJACOBS - PRIMA - BANER GŁÓWNY (01-15.09.2019)

(fot. Drobimex)

Aż 80 proc. produkcji szczecińskiego przedsiębiorstwa Drobimex wysyłane jest na eksport nie tylko do krajów europejskich, ale także do Azji i Afryki. Obecnie produkty firmy sprzedawane są już w ponad 30 krajach. Stale rośnie również sprzedaż jej wyrobów na krajowym rynku. W ostatniej dekadzie firma podwoiła produkcję dzięki rozbudowie i modernizacji swoich zakładów, na co przeznaczono ponad 65 mln euro.

REKLAMAKAiN - belka w artykułach (sierpień-wrzesień 2019)

Polska jest największym producentem mięsa drobiowego w Unii Europejskiej. Według szacunków Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej w 2019 roku krajowa produkcja drobiu zwiększy się o kolejne 8,5 proc., a sprzedaż zagraniczna wzrośnie o ok. 10 proc. i stanowić będzie prawie 44 proc. produkcji.

Przedsiębiorstwa drobiarskie mocno inwestują w rozwój. Firma Drobimex w ostatniej dekadzie podwoiła produkcję swoich wyrobów. Dzięki wielomilionowej inwestycji w najnowocześniejsze w Europie linie technologiczne produkcja mięsa w szczecińskim zakładzie wzrosła z ponad 153 tysięcy ton miesięcznie w 2009 roku do prawie 384 tysięcy ton w 2019 roku. Z kolei produkcję wędlin zwiększono z 30 do 300 ton miesięcznie dzięki wyposażeniu goleniowskiego zakładu w nowoczesną linię plasterkowania i pakowania wędlin, której koszt wyniósł ponad 5 mln euro.

Tak duże zwiększenie sprzedaży wiąże się nie tylko ze wzrostem popytu na wyroby drobiowe w kraju, ale także z silną ekspansją firmy na rynki zagraniczne. Eksport wynosi już ok. 80 proc. obrotów firmy. - Część naszych wyrobów sprzedawana jest na rynkach Unii Europejskiej, jednak sukcesywnie zwiększamy też eksport do krajów spoza UE. W tej chwili są to 23 państwa w Azji i Afryce. Jesteśmy też w trakcie uzyskiwania pozwoleń na eksport do Singapuru, na Kubę czy do Chin – mówi Klaus Roppel, prezes firmy Drobimex.

Obecnie Polska jest jedynym krajem Unii Europejskiej i jednym z pięciu na świecie dopuszczonych do eksportu drobiu do Chin.– Ponowne otwarcie rynku chińskiego na polski drób jest ogromną szansą dla krajowej branży drobiarskiej. Kurze łapki, będące przysmakiem chińskich konsumentów, są w Państwach Środka tak cenionym produktem, że ich cena jest porównywalna do ceny piersi kurczaka na naszym rynku – wyjaśnia Klaus Roppel.

Obecnie na obszarze UE towar z Drobimeksu trafia m.in. do Niemiec, Holandii, Bułgarii, Słowacji, Hiszpanii, Anglii, Irlandii, Danii, Austrii, na Maltę czy na Litwę. Poza Unią produkty firmy sprzedawane są m.in. w RPA, Kongo, Serbii, Kuwejcie, Azerbejdżanie, Mozambiku, Ghanie, na wyspie Reunion i Seszelach.

Drobimex zatrudnia obecnie ok. 800 osób. Unowocześnianie i rozwój firmy to największa inwestycja grupy kapitałowej PHW poza granicami Niemiec. Dzięki wielomilionowym nakładom finansowym zakłady produkcyjne Drobimexu należą do najnowocześniejszych w Europie.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony