REKLAMABIZERBA - Baner Główny (listopad)
Stephen Russell, dyrektor zarządzający Dunnhumby w Europie Środkowej

Stephen Russell, dyrektor zarządzający Dunnhumby w Europie Środkowej (Dunnhumby)

W ubiegłym miesiącu sieć Tesco Europe i  firma analityczna  Dunnhumby  podpisały porozumienie na mocy, którego Dunnhumby przejmuje zarządzanie usługami planowania i realizacji komunikacji POS, degustacji oraz mediów online.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

Nowa umowa poszerza tym samym obszar współpracy między Tesco Europe i Dunnhumby, który dotychczas obejmował program lojalnościowy Tesco ClubCard i mailingi. Marki będą mogły korzystać z unikalnych możliwości narzędzia jakim jest Connect Media w zakresie planowania, realizacji, pomiaru i analizy skuteczności kampanii online i offline, realizowanych w oparciu o wiedzę na temat zachowań konsumenckich sześciu milionów aktywnych klientów Clubcard w Polsce, Czechach, na Węgrzech i Słowacji.

Dzięki Connect Media detalista dostaje możliwość wykorzystania mediów, które docierają do jego konsumentów w odpowiednim momencie, marki mogą zrealizować swoje strategie, a konsument zyskuje bogatsze i lepiej dostosowane do jego potrzeb doświadczenie konsumenckie w samym sklepie. Nowe rozwiązanie pozwala markom wypełnić lukę pomiędzy kampaniami ATL i BTL, docierając do konsumentów z odpowiednią, precyzyjną komunikacją w domu (za pośrednictwem mailingów Clubcard), w drodze do sklepu (za pośrednictwem Tesco.com i sms-ów) i w końcu podczas zakupów (narzędzia POS). W efekcie przynosi to bogatsze doświadczenie zakupowe konsumentom i prowadzi do wzmocnienia ich lojalności wobec sieci. Wcześniej ten model biznesowy odniósł sukces na innych rynkach.

W ostatnich 4 latach Dunnhumby zrealizowało 2865 kampanii w brytyjskich sklepach Tesco. W Tajlandii, gdzie Connect Media działa od 2 lat, powstało już ponad 1000 kampanii dla ponad 200 marek i ich agencji, generując 18,5 miliarda kontaktów z marką i zdobywając ponad 24 miliony nowych konsumentów dla ich produktów.

- Łączymy cele marek z naszą ofertą mediów, która przyniesie najlepsze rezultaty, bazując na wiedzy pozyskanej dzięki analizie danych konsumenckich. Następnie precyzyjnie mierzymy impact, który przyniosły te aktywności – Stephen Russell, dyrektor zarządzający dunnhumby w Europie Środkowej. - To daje marketerom możliwość dogłębnego spojrzenia na wyniki kampanii i pozwala im na podejmowanie decyzji w oparciu dane, a nie przeczucia.

Jak to wygląda w rzeczywistości pokazuje przykład zintegrowanej kampanii, zrealizowanej przez Dunnhumby dla koncernu Nestle w Wielkiej Brytanii, zaplanowaną w oparciu o insighty konsumenckie oraz portfolio mediów, które posłużyły do zidentyfikowania i dotarcia do kluczowych konsumentów z pożądanym przekazem w różnorodnych punktach styku z konsumentem.

Kategoria kawy w Tesco odnotowywała ogólne wzrosty. Jednak dwa największe obszary tej kategorii – kawy rozpuszczalne Premium i Regular spadały. Źródłem tego spadku byli nieaktywni konsumenci. Dunnhumby pracowało z Nescafé, jednym z największych dostawców w tej kategorii, w celu stworzenia zintegrowanej kampanii, która odwróci trend spadkowy, przyciągając i angażując konsumentów Tesco.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"