REKLAMAEuroShop_banner główny_styczeń/luty 2020

HANDEL I DYSTRYBUCJA

handel za granicą

 

19 lutego 2019, 10:27

Irina Nowochatko-Kowalczyk

napisz maila › ostatnie artykuły ›

Rosyjska sieć Magnit Kosmetik zajęła pierwsze miejsce ze względu na sprzedaż w segmencie drogerii zostawiając w tyle dotychczasowego lidera sieć sklepów z kosmetykami L’Etual.

REKLAMA
Magnit Kosmetik liderem sprzedaży w Rosji w segmencie drogerii

Magnit Kosmetik liderem sprzedaży w Rosji w segmencie drogerii (fot. materiały prasowe)

W rosyjskim segmencie drogeryjnym po raz pierwszy od piętnastu lat doszło do zmiany lidera. Jak podała agencja analityczna INFOLine sporządzająca reating Retail Russia top-100, w 2018 roku pierwsze miejsce zajęła sieć Magnit Kosmetik. Według stanu na 31 grudnia ub.r. liczyła ona 4,5 tys. sklepów.

W ciągu ostatniego roku pod tym szyldem otwarto łącznie 731 sklepów. Przychód Magnit Kosmetik wzrósł o 16 proc. do 91,6 mld rubli. W tym samym czasie przychód dotychczasowego lidera rosyjskiego rynku drogeryjnego L’Etual wzrósł zaledwie o 3 proc. do 82,5 mld rubli. Na trzecim miejscu ratingu bez zmian – w 2018 roku ponownie zajęła je sieć Rive Gauche.

Przeczytaj także: Magnit buduje potężną sieć aptek i sklepów małoformatowych

Szacuje się, że łącznie sprzedaż kosmetyków, perfum i chemii gospodarczej w rosyjskich sklepach specjalistycznych wzrosła prawie o 10 proc. W ocenie dyrektora generalnego INFOLine Michaiła Burmistrowa, sieci formatu drogeryjnego, w których oprócz kosmetyków i perfum jest chemia gospodarcza i produkty dla domu weszły do agresywnego etapu wzrostu.

Magnit to rosyjska sieć supermarketów i hipermarketów, zajmująca się handlem detalicznym na terenie całej Rosji. Firma została założona w 1994 roku przez rosyjskiego miliardera Siergieja Galickiego w Krasnodarze. W lutym tego roku udziałowcem przedsiębiorstwa został rosyjski bank VTB, który kupił 29,1 proc. akcji Magnita.

Natomiast pod koniec czerwca br. stanowisko dyrektora generalnego firmy objęła Olga Naumowa, która przed tym przez pięć lat kierowała rozwojem sieci sklepów pod szyldem Piatioroczka należącej do konkurenta Magnita – X5 Retail Group. Obecnie firma jest jednym z liderów rynku detalicznego w Rosji.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony