REKLAMAHELIO - Baner Główny - Bakaliowe Kieszonkowe (18-29.09.2019)
Hipermarket Tesco w Warszawie

Hipermarket Tesco w Warszawie (materiały własne)

Strona 3 z 5
REKLAMAEDENRED - eBook - Belka w artykułach (16-24.09.2019)

Dlatego kilka miesięcy temu Tesco postanowiło odtworzyć dział zakupowy dla polskiego rynku i wyłączyć go z zakupów dla regionu. Jego głównym zadaniem miało być przygotowanie nowej oferty dla sieci sklepów działających w mniejszych formatach, czyli supermarketu i hipermarketu kompaktowego.

Firma sygnalizowała, że utworzenie własnego działu zakupowego dla polskiego rynku ma pomóc Tesco zbudować lepszą ofertę dla polskiego klienta. W branży pojawiły się jednak głosy, że jest to sygnał, który można również czytać jako wyodrębnienie polskiego rynku ze struktur Tesco CEE i przygotowanie polskiego oddziału do sprzedaży.

W ciągu ostatnich 2-3 lat Tesco  systematycznie ograniczano powierzchnie hipermarketów i dokonał dogłębnego przeglądu asortymentu. Ofertę zoptymalizowano i wyeliminowano niektóre nierentowne kategorie, takie jak np. sprzęt elektryczny. Brytyjski detalista wprowadził a także koncept handlowy, który koncentrował się na ok. 600 podstawowych artykułach spożywczych, promowanych etykietą Nasza Cena. W ramach częściowego zwrotu w stronę strategii EDLP (Każdego Dnia Niskie Ceny)  produkty te miały trwale obniżone ceny, co miało ułatwić Tesco konkurowanie z dyskontami.

Konsolidacja działalności

Władze firmy pracują obecnie nad efektywnym skonsolidowaniem działalności operacyjnej, zakupów i dystrybucji. Jednak samo ograniczenie kosztów da niewiele, jeśli brytyjska centrala grupy nie doinwestuje swojej polskiej spółki.

Według ekspertów Tesco musi poradzić sobie z dwoma kryzysami. Pierwszy to kryzys finansowy. Sklepy mają coraz mniejsze obroty i nie ma szans, aby szybko z niego wyjść bez wielkich inwestycji. Niestety w dobie ogromnych nakładów marketingowych, ze strony konkurencji takiej jak Lidl, Biedronka, czy nawet Carrefour, firma nie będzie w stanie efektywnie ściągnąć do swoich sklepów klientów, a także zaoferować im odpowiedniej jakości oferty i promocji, zaś inwestycje w cenę są dzisiaj nieodzowne.

Drugi kryzys, z którym firma będzie musiała sobie poradzić, to kryzys wiarygodności - w oczach klientów, ale także pracowników. Klienci ze swojej perspektywy widzą starzejące się sklepy, zniszczone regały, puste półki, małą liczbę otwartych kas, brak pracowników i porównują ten smutny widok (oczywiście nie dotyczy to wszystkich sklepów sieci) do atrakcyjnych placówek konkurencji, np. Lida czy Carrefoura.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 32

  • 22
    BARDZO PRZYDATNY
  • 3
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 5
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (14)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Czytelnik 14 wczoraj 09:34

    @ Redakcja, czy Pracownicy ze sprzedanych Kauflandowi sklepów dostaną odprawy? Na warszawskiej Pradze dojdzie do systuacji, że obok siebie będą funkcjonować dwa sklepy Kaufland. Czy Redakcja wie coś na temat?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Ryba 13 5 dni temu

    Dramat w Warszawie, Bydgoszczy i Łodzi

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~MichalM 12 5 dni temuocena: 100% 

    Tesco upada bo rządzą nim idioci. Scentralizowany system zarządzania gdzie jakiś milenials w Krakowie podejmuje decyzje o każdym regale półce czy koszu w Pcimiu dolnym a kierowników sprowadza się do roli niedecyzyjnych nadzorców. Durnowate ceny zbyt nisie ceny tam gdzie nie trzeba HALLOOOOO porównajcie ceny w gazetkach Carrefour i Tesco, Carrefour droższy i zarabia Tesco sprzedaje za psi h.... i dokłada. Marnowanie powierzchni, w moim Tesco Tarnów można było upchnąć spokojnie 10tys dodatkowych wysokomarżowych towarów przemysłowych. No i HIT DNIA wędliny otwarte 2h po otwarciu sklepu i zamknięte 3h przed zamknięciem, warzywa wykładane koło 9:00 i nie dokładne nigdy więc połowy warzyw o 15:00 już nie ma.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Illinois 11 6 dni temuocena: 67% 

    Ja się nie dziwię że Tesco upada nie ma towarów ,mało kasjerek brak uprzejmej obsługi nikt nic nie wie

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~adam7 10 7 dni temuocena: 100% 

    a może EBOiR wyłoży dla Tesco taka kasę jaką wyłożył na rozwój Lidla i Kauflanda...nie, gdzieżby, swoich trzeba wspierać, Mittel Europa ma się dobrze, budowanie dominacji niemieckiej w Europie, Niemcy i satelity zdominowane przez niemiecki kapitał to nowy eurokołchoz

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~@marcin1980 9 7 dni temuocena: 100% 

    Nie chodzi o rentowność poszczególnych jednostek ale calej sieci. Wbrew pozorom trudno utrzymać nawet sklep który w ocenie klienta "żre". trzeba się trochę znać na funkcjonowaniu obiektów handlowych

    oceń komentarz
  • ~J23 8 8 dni temu

    A kto mówi o ratowaniu Tesco? Jeszcze niejedna prywatna fortunka powstanie w UK z tego zamykania sklepów. A ze akcjonariusze stracą... a kogo to obchodzi.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~marcin1980 7 8 dni temuocena: 100% 

    Super art. U nas w Olsztynie (wrocławska 1) nie ma innego dużego sklepu. Ludzie walą jak nienormalni, mimo, że od roku jedne drzwi nie działają. Ceny niezłe, towar dobry, kolejki astronomiczne, jedna kasa czynna. Jakim cudem w takim miejscu sklep może być nierentowny? Ale konkurencja wyczaiła rynek i już się buduje nieopodal. Szkoda, bo jak zamkną, to ktoś postawi budynek mieszkalny i znowu będzie jeden sklep.

    oceń komentarz
  • ~fan Henia i Krysi 6 8 dni temuocena: 100% 

    A mieli kiedyś świetne reklamy z Heniem i Krysią! Przyjemnie mi się je oglądało, a potem te postaci zniknęły z reklam, i dalej już nie pamiętam nic ciekawego.

    oceń komentarz
  • ~xxxxx 5 8 dni temu

    Łukaszu, bardzo dobry artykuł

    oceń komentarz
  • ~Beengood_bee 4 8 dni temuocena: 100% 

    W 2017 roku firma wyznaczyła swoje ambitne cele zgodne z Porozumieniem Paryskim. Tesco planuje zredukować emisję dwutlenku węgla o 35% do 2020 roku, 60% do 2025 roku i 100% do 2050 roku. W Polsce realizują to poprzez zamknięcia sklepów. 100% redukcja wydaje się realną napewno przed 2050 r.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Ob serwator 3 8 dni temu

    Wyjście w ,,angielskim stylu''. Tyle że zanim wyjdą zbankrutuje niejeden przedsiębiorca, który miał im dostarczać towar albo ma podpisaną umowę najmu lokalu i prowadzi tam działalność.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~A. A. 2 8 dni temu

    Ciekawe czemunkit nic nie wspomina o internetowej sprzedaży... To największe działy w sklepach tesco... Najwięcej pracowników

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~xyz 1 8 dni temu

    Idealnie autor artykułu trafił w sedno.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony