REKLAMAMLEKOVITA - Baner główny - WPC (sierpień-wrzesień 2018)
Aż 64 proc. Polaków nie kojarzy żadnego e-sklepu spożywczego

Aż 64 proc. Polaków nie kojarzy żadnego e-sklepu spożywczego (fot. materiały prasowe)

Najlepiej rozpoznawalną marką spośród wszystkich polskich e-serwisów jest Allegro. Natomiast wśród serwisów zagranicz­nych najczęściej wskazywany jest serwis AliExpress, rozpoznawany spontanicznie przez 30 proc. spośród osób, które dokonały zakupów na serwisach zagranicznych w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Najsłabiej rozpoznawalna jest branża e-grocery. Tylko 34 proc. badanych było w stanie spontanicznie wymienić nazwę e-sklepu spożywczego. To dane z raportu Gemius, E-commerce w Polsce 2018.

REKLAMARTA - Belka w artykułach - wrzesień 2018

Serwis Allegro spontanicznie wymienia aż 72 proc. badanych. Na drugim miejscu jest serwis OLX z 33-proc. rozpoznawalnością. Ceneo kojarzy 12 proc. respondentów, a najbardziej znany serwis zagraniczny AliExpress – 10 proc. badanych.

Kategorią, w przypadku której respondenci mieli najmniej kłopotów ze spontanicznym wskazaniem serwisów, jest odzież – tylko 1/3 badanych nie była w stanie wskazać żadnej marki. W świadomości badanych niezmiennie dominują tu dwa serwisy – Allegro (30 proc.) oraz Zalando (25 proc.). Druga wymieniona marka jest szczególnie lepiej rozpoznawana przez osoby z wyższym wykształceniem.

Podobnie łatwo badani wskazywali spontanicznie marki z kategorii serwisów internetowych sprzedających sprzęt RTV i AGD. Liderów znajomości jest kilku: RTVEuroAGD (25 proc.), Mediamarkt (22 proc.), Mediaexpert (21 proc.) oraz Allegro (19 proc.). Mediamarkt i Mediaexpert są częściej wymieniane przez osoby najmłodsze (15-24 lat), zaś RTVEuroAGD i Mediamarkt przez osoby z wyższym wykształceniem i dobrze oceniające sytuację materialną swojego gospodarstwa domowego.

Ponad połowa badanych (53 proc.) była w stanie wskazać marki serwisów internetowych sprzedających multimedia w formie tradycyjnej (książki, płyty itp.). W tej kategorii niekwestionowanym liderem jest Empik (39 proc.), a kolejną marką jest Allegro (13 proc.). Empik jako sprzedawca tradycyjnych multimediów jest szczególnie dobrze rozpoznawany przez najmłodszych respon­dentów, osoby z wyższym wykształceniem oraz dobrze oceniające sytuację ekonomiczną swojego gospodarstwa domowego.

Warto jednak zauważyć, że słabiej rozpoznawane są marki serwisów internetowych sprzedających multimedia w formie elektronicznej (aplikacje, e-booki itp.) – jakąkolwiek markę podało 40 proc. badanych. W tej kategorii liderem także jest Empik (23 proc.), który jest znacząco częściej wymieniany niż Allegro (6 proc.).

Połowa badanych wskazała spontanicznie jakąkolwiek markę z kategorii perfumerii / drogerii internetowych. W tej kategorii znajdziemy kilka marek o znaczącej znajomości spontanicznej. Są to: Rossmann (21 proc.), iPerfumy (15 proc.) Douglas (11 proc.), oraz Sephora (10 proc.). Większość tych marek jest istotnie lepiej rozpoznawanych przez kobiety niż przez mężczyzn, a poza Ros­smann, częściej przez osoby z wyższym wykształceniem.

Podobnie dobrze (47 proc. wskazań na jakąkolwiek markę) rozpoznawane są marki z kategorii serwisów internetowych sprzeda­jących artykuły do domu i ogrodu. Liderami znajomości są Allegro (19 proc.), Castorama (12 proc.), Ikea (10 proc.) oraz Leroy Merlin i OBI (po 9 proc.).

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (4)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~erko 4 miesiąc temu

    Ja ide najpierw do nich, a potem patrzę na neta, bo czasem na stronce inne promki niż w sklepie się da upolować

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~jan 3 miesiąc temu

    pewnie, albo osobićsie wpaśc do sklepu albo kupować to samo co znajomi.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~strak 2 2 miesiące temu

    Podobnie, ale elektronikę też, bo musze wcześniej dotknąć i obejrzeć.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~lucek 1 2 miesiące temu

    Spożywkę to kupuję stacjonarnie bo nigdy nie wiem czego potrzebuję. Elektronikę za to zawsze online w media expercie.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony