REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-31.07.2020)

PRZEMYSŁ I PRODUCENCI

Napoje i piwo

 

26 marca 2020, 13:41

– Sektor gastronomii odpowiada za około 15% wolumenu piwa w Polsce, choć w przypadku najmniejszych browarów ten odsetek jest znacznie wyższy. Zamknięte lokale oznaczają, że w tym kanale sprzedaż będzie wyraźnie niższa – mówi Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020
Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie

Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie

– Sytuacja związana z epidemią koronawirusa wpłynie negatywnie na całą gospodarkę, rynek pracy i kondycję przedsiębiorstw. Branża piwowarska na pewno również odczuje skutki obecnej sytuacji, ale na tę chwilę są one niemożliwe do przewidzenia. Bardzo wiele zależy od tego, jak długo będą utrzymywały się obecne ograniczenia – mówi Bartłomiej Morzycki.

Jego zdaniem, zamknięte lokale oznaczają, że w tym kanale sprzedaż będzie wyraźnie niższa. – Piwo jest napojem, któremu służą spotkania towarzyskie, rodzinne i inne duże imprezy a także turystyka. W sytuacji, w której nie może do nich z oczywistych powodów dochodzić, tych okazji do konsumpcji piwa jest zwyczajnie mniej. Podobnie negatywny wpływ na wolumen sprzedaży piwa w 2020 roku będzie miało odwołanie dużych imprez kulturalnych (koncerty) i sportowych, w tym EURO 2020 oraz Igrzysk Olimpijskich. Zazwyczaj są one dodatkowym impulsem do konsumpcji piwa, którego w tym roku zabraknie – mówi Bartłomiej Morzycki.

I dodaje: – Trzeba pamiętać, że istotne ograniczenia i zalecenia pozostania w domu pojawiły się stosunkowo niedawno. Dlatego w tym momencie jest przedwcześnie aby rzetelnie ocenić wpływ tej sytuacji na rynek piwa. Wydaje się jednak pewne, że konsumpcja indywidualna nie jest w stanie w żadnym stopniu zastąpić braku sprzedaży w sektorze gastronomicznym oraz braku konsumpcji w sytuacjach towarzyskich – mówi Bartłomiej Morzycki.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony