REKLAMAKongres SŁODYCZE I PRZEKĄSKI 2017 - duży banner

(fot. materiały prasowe)

Z Rafałem Rogowieckim, dyrektorem finansowym Polskiej Grupy Supermarketów (PGS) rozmawiamy o wynikach finansowych sieci i najważniejszych wyzwaniach przed którymi stoi obecnie polski handel.

REKLAMAFBKCH - Belka w artykułach

Jak ocenia Pan bieżącą sytuację w handlu detalicznym?

Na rynku wciąż panuje pewna doza niepewności związana z planami legislacyjnymi rządu, oraz związaną z nimi ewentualną reakcją Komisji Europejskiej. Mam na myśli podatek handlowy – ostatecznie zawieszony do 2019 roku, wolne niedziele oraz inne drobniejsze zmiany prawne. Z drugiej strony rynek ma się dobrze, a prognozowany wzrost w handlu detalicznym ma wynieść ponad 5 proc. Zawdzięczamy to wzmocnieniu polskiej waluty oraz wciąż rosnącym dochodom polskich konsumentów. Co więcej, większość podmiotów na rynku handlu coraz częściej odczuwa korzystny wpływ wprowadzanej w życie ustawy o terminie zapłaty w transakcjach handlowych, która zdaje swój egzamin – pozwala na lepszą ściągalność należności i dalece poprawia płynność finansową wielu firm. W przypadku sklepów skupionych w ramach naszej sieci wskaźniki terminowości windykacji znacznie się polepszyły.

To brzmi optymistycznie.

Branża nie pozbyła się jednak wszystkich problemów… Niektórzy drobni kupcy i dostawcy, z którymi współpracujemy mają niestety kłopoty z uzyskaniem gwarancji, brakiem dostępu do usług faktoringu czy problemy z limitami ubezpieczeniowymi. Tymczasem sprawy system faktoringu i polisy ubezpieczenia należności handlowych to podstawa dynamicznego rozwoju sprzedaży. Tego typu umowa zapewnia finansowanie potrzebne do rozwoju przedsiębiorstwa i pozyskanie nowych zamówień. Polisa ubezpieczenia pozwala wyeliminować ryzyko nieotrzymania zapłaty od kontrahentów, którym firma oferuje odroczony termin płatności na fakturze. Badania Krajowego Rejestru Długów pokazują, że niemal 73 proc. mikrofirm ma problem z odzyskaniem pieniędzy od swoich kontrahentów, a co czwarta przyznaje, że opóźnienia w płatnościach utrudniają jej regulowanie własnych zobowiązań. W efekcie część z nich traci płynność finansową.

Jak na tym tle odnajduje się Polska Grupa Supermarketów?

Bardzo dobrze, jesteśmy trzecią najdynamiczniej rozwijającą się siecią handlową w Polsce. Dzięki korzystnej koniunkturze oraz kontynuowaniu wdrażania strategii zrównoważonego rozwoju sieci, uzyskaliśmy świetne wyniki finansowe w pierwszym półroczu – w tym zdecydowany wzrost przychodów netto ze sprzedaży, zauważalną poprawę wskaźników finansowych, w tym aprecjację wskaźnika ROS przekraczającą 11 proc. Dobre wyniki motywują nas do stawiania sobie coraz bardziej ambitnych celów. Nasza grupa wciąż skutecznie rozwija sieć partnerów biznesowych. Mam tu na myśli zarówno dostawców - których wciąż przybywa w każdym miesiącu, przez co oferujemy coraz więcej produktów naszym klientom; jak i przedsiębiorców, którzy decydują się na dołączenie do naszej grupy.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"