REKLAMARC Foods - baner główny - listopad 2018
Małgorzata Gosa, dyrektor ds. administracyjnych sieci sklepów Olewnik

Małgorzata Gosa, dyrektor ds. administracyjnych sieci sklepów Olewnik (fot. mat. pras.)

Czasy, kiedy mięso z lady sprzedawało się „prawie samo”, przeszły już do historii. W dobie ogromnej konkurencji ważna rolę odgrywają nie tylko jakość i szerokość oferty, ale również prawidłowa ekspozycja mięsa i wędlin – mówi Małgorzata Gosa, dyrektor ds. administracyjnych sieci sklepów Olewnik.

Zdaniem ekspertki, ten, kto myśli, ze wystarczy dać dobra cenę, myli się. - Niska cena zachęca do zakupu, ale ten zakup może być jednorazowy. Jak zatem powinna wyglądać ekspozycja wędlin i mięsa w ladzie? Przede wszystkim należy odpowiedzieć sobie na pytanie, kim jest nasz klient. Zazwyczaj jest to świadomy, otwarty, niekoniecznie poprawnie wyedukowany żywieniowo, ale za to zdecydowany człowiek, dla którego dieta stanowi podstawę stylu życia. Nasza oferta powinna być zatem oryginalna – wyjaśnia Małgorzata Gosa.

- Zarówno sklep, jak i stoisko, lada czy obsługa powinny nie tylko spełniać oczekiwania klienta, ale również ułatwiać dokonywanie wyborów, naprowadzać oraz uzupełniać jego wiedzę – dodaje. Wskazuje też, że walorem sklepu mięsnego jest niezaprzeczalnie indywidualna obsługa, wiele więc zależy od dobrego sprzedawcy.

Ważne są:
- nienaganny i estetyczny  wygląd;
- zawodowe zdolności i profesjonalizm;
- bardzo dobra znajomości oferowanych elementów wszystkich rodzajów mięs, ich kulinarnego zastosowania  oraz wędlin;
- indywidualne podejście i skupienie na życzeniach klienta;
- pasja i entuzjazm w wykonywaniu swojej pracy;
- czystość i higiena stoiska.

Jak tłumaczy dyrektor ds. administracyjnych sieci sklepów Olewnik, badania dowodzą, że klienci nie lubią obojętności sprzedawców, niewiedzy oraz zbyt długiego oczekiwania w kolejce. - Dlatego tak ważne jest, aby zadbać o fachową obsługę i wzbudzić zainteresowanie ofertą. Podstawowe założenie przy ekspozycji to podział na grupy asortymentowe, ułatwiające wyłożenie lady, i przeprowadzanie osób obsługiwanych w sklepie wzdłuż, co ułatwia zaprezentowanie pełnej oferty – podsumowuje.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony