REKLAMAMODERN-EXPO  - Baner Główny (styczeń-luty 2020)
Koszyk z zakupami

Koszyk z zakupami (materiały prasowe)

Strona 3 z 3
REKLAMA

Produktem z wysokim wzrostem średniej ceny jest też sok Tymbark karton 1l. W hipermarketach odnotowano wzrost 14,4%, w convenience 11,5%, a w dyskontach i supermarketach – po 8,6%. Łącznie to zwyżka na poziomie 9,4%. Bartłomiej Niedbał uważa, że upalna pogoda była idealną okazją dla sieci do zdobycia dodatkowego zysku ze sprzedaży tego napoju. Największa podwyżka w hipermarketach mogła być podyktowana tym, że w tych sklepach klient robi zapasy.

Zanotowane obniżki

– Analiza wykazała też, że średnie ceny 10 produktów z koszyka TOP 20 spadły w ciągu roku. Oznacza to, że zastosowane promocje nie zadziałały i sieci musiały je pogłębić, aby sprzedać konkretne artykuły. Mogły na tym skorzystać tylko supermarkety, które mają wysokie ceny na tle innych kanałów – informuje dr Faliński.

Najwyższy spadek miała czekolada mleczna z dodatkami Milka 300g – łącznie 5,9%. Było to 4,6% w supermarketach i 0,3% w hipermarketach. Ekspert z Hiper-com Poland zwraca uwagę na to, że oba formaty rywalizują z dyskontami, które nieznacznie podniosły cenę. W convenience wzrost był na poziomie 0,7%. Supermarkety i hipermarkety mogły więc wyprzedzić konkurencję.

Kawa rozpuszczalna Nescafe 200g odnotowała spadek 8,2% w supermarketach, 4,9% w convenience, 3,3% w dyskontach i 2,1% w hipermarketach. Łącznie był to spadek na poziomie 5,4%. – Globalne zbiory z roku na roku systematycznie rosną, a produkcja stale przekracza zapotrzebowanie. Ta utrzymująca się od lat tendencja sprawia, że średnia wartość indeksu cen kawy jest coraz niższa. Zatem sieci mogą pozwolić sobie na większe promocje. I to powinno się utrzymać – podsumowuje Bartłomiej Niedbał.

W badaniu zestawiono promocje obecne w gazetkach benchmarkowych we wrześniu 2018 roku z tymi, które były rok wcześniej. Produkty zostały wybrane spośród najczęściej promowanych ww. miesiącu br. w convenience, dyskontach, hipermarketach i w supermarketach. Porównane zostały towary marek narodowych, dostępne w 66 różnych sieciach w całej Polsce.

Źródło: Monday News

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony