REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BANER GŁÓWNY (GRUDZIEŃ 2019)
Sebastian Starzyński, prezes ABR SESTA

Sebastian Starzyński, prezes ABR SESTA (Fot. materiały prasowe)

W zeszłym roku przed Wielkanocą hipermarkety najczęściej promowały piwa, supermarkety - mięsa, a dyskonty postawiły na majonez. W tym roku wielu ubiegłorocznych faworytów powinno utrzymać wysokie pozycje w świątecznym rankingu  – pisze w analizie przygotowanej specjalnie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl Sebastian Starzyński, prezes ABR SESTA i Platformy TakeTask.

REKLAMAIteCom -  Przepisomat (Święta) - Belka w artykułach (01-10.12.2019)

W hipermarketach, poza piwem, wysokie pozycje zajmowały młode ziemniaki i ogórki, które w  poprzednich latach nie zwyciężały w tego typu rankingach. Jedynie schab, jak co roku, znalazł się w pierwszej dziesiątce. W supermarketach zdecydowanie królowały mięsa. Zaraz za nimi były pomarańcze.

Z kolei dyskonty postawiły w pierwszej kolejności na majonez, a drugi był schab. Natomiast topowy asortyment sklepów convenience zwykle jest mało świąteczny, dlatego najtrudniej tu coś przewidzieć. W 2017 roku wszystkie opisane kanały najczęściej promowały kategorię FMCG (63%). Dobra trwałe miały znikomy udział (12%).

Liderzy rynku

Najbardziej promowanym produktem w całym zeszłorocznym rankingu była margaryna Kasia w kostce 250 g. Nie zajęła miejsc 1.-3. w żadnym segmencie, ale w całościowym zestawieniu miała zdecydowanie najwięcej wystąpień. W supermarketach była na 7. pozycji, a w kanale convenience na 4. Kasia otwierała rankingi również w 2016 roku. Ten produkt tylko w 2015 roku trafił na 10. miejsce, ale w 2014 roku był na drugiej pozycji.

Margaryna do pieczenia jest popularnym artykułem, często kupowanym przed świętami, zatem to, że wiele sieci będzie ją promować, nie będzie zaskakujące. Barszcz biały instant marki Winiary w saszetkach 65 g spadł w całym rankingu z 3. miejsca w 2014 roku na 7. w 2015 roku, a następnie – na 8. w kolejnym roku. I to miejsce zostało utrzymane w 2017 roku. Natomiast żurek Winiary w saszetkach 49 g awansował z 19. miejsca w 2014 roku, na 13. w 2015 roku, a rok później – na 6. W zeszłym roku produkt był wiceliderem rankingu. Oba artykuły powinny utrzymać się wśród najczęściej promowanych w tym roku w ogólnym zestawieniu. Raz, że ich smaki kojarzą się z Wielkanocą, a dwa – przygotowanie dań z proszku jest zdecydowanie łatwiejsze i szybsze niż ugotowanie zup z zakwasu. Tym można tłumaczyć ich popularność.

Kolejnym faworytem w zeszłorocznej klasyfikacji okazała się Szynka wieprzowa bez kości 1 kg luz, która w 2014 roku była dopiero na 12. miejscu. Natomiast w 2015 roku znalazła się już na 4. pozycji. W 2016 roku spadła o jedno miejsce, a rok temu wróciła na pozycję 4. W ostatnich latach dość popularny był również Schab wieprzowy bez kości 1 kg luz. W 2014 roku zajął 4. miejsce, a w 2015 roku – 2. Rok później spadł na 10. pozycję, a w 2017 roku był 6. Oba rodzaje mięs są dość popularne. A w Wielkanoc, w przeciwieństwie do Wigilii, klienci są bardziej nastawieni na tego typu potrawy. Dlatego należy przewidywać, że schab i szynka znów znajdą się w ścisłej czołówce.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony