REKLAMAEuroShop_banner główny_styczeń/luty 2020
Sebastian Starzyński, prezes ABR SESTA

Sebastian Starzyński, prezes ABR SESTA (Fot. materiały prasowe)

Strona 2 z 4
REKLAMA

Mocno „nieświąteczne” Truskawki 500 g, które w całym zeszłorocznym rankingu były na 3. miejscu, raczej spadną bardzo nisko. W tym roku Wielkanoc wypada o 2 tygodnie wcześniej niż poprzednio. Zatem owoce nie zdążą dojrzeć, mino że są hodowane w szklarniach albo importowane. Truskawki będą tańsze dopiero 2-3 tygodnie po świętach.

Różnice w segmentach

Jeśli będziemy analizować poszczególne kanały, to zobaczymy, że w hipermarketach w zeszłym roku największym zaskoczeniem były piwa. Pierwsze miejsce zajął Heineken piwo jasne 5% 4x500 ml puszka, 3. – Kasztelan Niepasteryzowane piwo jasne 5,7% 4x500 ml puszka i 4. – Heineken piwo jasne 3% 3x500 ml butelka. Po raz pierwszy od kilku lat tak wysoko w rankingu pojawiły się tego typu napoje i to dwóch różnych browarów. Należy jednak zwrócić uwagę na to, że w 2017 roku Wielkanoc była bardzo blisko majówki. Dlatego najprawdopodobniej w tym roku ta sytuacja się nie powtórzy.

Co ciekawe, Ziemniaki młode 1 kg luz oraz Ogórki krótkie 1 kg luz również w zeszłym roku po raz pierwszy pojawiły się w czołówce hipermarketów. Zajęły odpowiednio miejsce 2. i 6. Ich wysoką pozycję w tym segmencie także można wyjaśnić tym, że w ub.r. święta były „późne”. Wówczas zaczynały się większe dostawy warzyw i owoców. Natomiast zwykle hipermarkety stawiają na asortyment mocno kojarzony ze świętami i mniej intensywnie promują produkty świeże. Należy też zaznaczyć, że udział FMCG rośnie w tym kanale od 2 lat.

Liczne nowe produkty w tym formacie zepchnęły wcześniejszych liderów na dalsze miejsca w zeszłorocznym rankingu. I tak Szynka wieprzowa bez kości 1 kg luz, która w 2014 roku była na 2. pozycji, a w latach 2015-2016 – na 1., rok temu zajęła 10. miejsce. Z kolei Schab wieprzowy bez kości 1 kg luz miał 3. miejsce w 2014 roku, a w latach 2015-2016 – 2. W 2017 roku wystąpił jako 7. W tym roku możemy jednak spodziewać się powrotu obu produktów do ścisłej czołówki, gdyż nie będzie presji produktów sezonowych. Ze względu na szerokość asortymentu w hipermarketach, liderzy rankingu wszystkich sieci handlowych, czyli Margaryna Kasia 250 g (kostka) i żurek Winiary w proszku (saszetki 49 g), w zeszłym roku nie znaleźli się w ścisłej czołówce. W tym segmencie mieli zaledwie po kilka wystąpień, co jednak nie zachwiało ich pozycji w ogólnym rankingu.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony