REKLAMAMODERN-EXPO  - Baner Główny (styczeń-luty 2020)
Sebastian Starzyński, prezes ABR SESTA

Sebastian Starzyński, prezes ABR SESTA (Fot. materiały prasowe)

Strona 3 z 4
REKLAMA

Natomiast supermarkety w zeszłym roku najczęściej promowały Schab wieprzowy bez kości 1 kg luz, który w 2014 roku miał 12. miejsce, a w 2015 roku – 1. W 2016 roku znów był na 12. pozycji, by w 2017 roku powrócić z nr 1. Szynka wieprzowa bez kości 1 kg luz jeszcze w 2014 roku była na 13. pozycji, a w 2015 roku – na 6. W 2016 roku trafiła na 1. miejsce, a rok temu spadła na 2. Popularność schabu jest wysoka, ale nie zawsze mieści się on w pierwszej dziesiątce. Natomiast szynka z roku na rok sukcesywnie ma coraz wyższą pozycję. I w tym roku może wyprzedzić schab.

Jeśli chodzi o owoce, to w strategii supermarketów ważna jest Pomarańcza 1 kg luz. Jej popularność rośnie od czterech lat. W 2014 roku zajęła 16. miejsce, a w 2015 roku – 4. W latach 2016-2017 była już na 3. pozycji. Można więc przewidywać, że ten artykuł znów będzie miał wiele wskazań. Przed poprzednią Wielkanocą dość zaskakującym wyborem były truskawki na 4. miejscu. Ale to był wyjątek.

Przed rokiem dyskonty najczęściej promowały majonez klasyczny Mikado 400 ml w słoiku i Winiary majonez dekoracyjny 900 ml, również w szkle. W dalszej kolejności był Kraina Mięsa schab wieprzowy bez kości 1 kg luz. Jednak w tym kanale nie jesteśmy w stanie przewidzieć, który produkt znajdzie się w najlepszej dziesiątce. Strategie dotyczące konkretnych produktów tych sieci są zbyt zmienne i zależą od bardzo wielu dodatkowych czynników.

Strategia dyskonterów i sklepów convenience

W ostatnich czterech latach w dyskontach wzrósł też udział FMCG z 53 w 2014 roku do 62% w 2017 roku, ale spadały dobra trwałe z 20 do 15%. Jest to ciekawe zjawisko, gdyż w innych okresach dobra trwałe bardzo przyciągają klientów. Mając jednak sezon na produkty FMCG, dyskonty „oszczędzają” powierzchnię na te kategorie, kosztem innych.

Wśród sieci convenience najczęściej promowanym produktem były w zeszłym roku pęczki rzodkiewki. W 2014 roku ten artykuł miał 5. miejsce, a w 2015 roku znalazł się poza pierwszą trzydziestką. W 2017 roku był na 17. pozycji, by rok później zostać numerem 1. W zeszłym roku na 2. miejscu znalazły się Truskawki 500 g w pojemniku plastikowym. W latach 2014-2016 nie pojawiły się w pierwszej trzydziestce. Wynika to z tego, że klienci nie robią dużych, przedświątecznych zakupów w tym kanale. W związku z tym zarówno sieci, jak i producenci nie dostosowują swoich strategii do nadchodzącej Wielkanocy.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony