20 kwietnia 2018
Auchan Supermarket na ul. Światowida 57 ma powierzchnię handlową 1 200 mkw. a do dyspozycji klientów jest 6 innowacyjnych kas, oraz 3 kasy samoobsługowe.
Hans Guenter Trockels, Dyrektor Zarządzający (CEO) Dan Cake Polonia potwierdził udział w 11. Kongresie Rynku FMCG 2018, który odbędzie się 10 maja br., w hotelu DoubleTree...
Firma AmRest w I kwartale br. zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży aż o 31 proc. Mocno rośnie m.in. biznes w Europie Centralnej.
19 kwietnia 2018
17 kwietnia 2018
Prawidłowe przygotowanie regału z produktami dla psów to nie lada wyzwanie. Warto jednak je podjąć, ponieważ ten asortyment należy do najszybciej rozwijających się...
13 kwietnia 2018
10 kwietnia 2018
5 kwietnia 2018
Katarzyna Paliwoda, Szefowa firmy Facebook na Europę Centralną i Środkową potwierdziła udział w 11. Kongresie Rynku FMCG 2018, który odbędzie się 10 maja br. w...
Opakowania kosmetyków wyglądają estetycznie i są wygodne w użyciu, ale jednocześnie ich produkcja zużywa cenne zasoby naturalne. Działająca lokalnie firma Avon...
18 kwietnia 2018
Tomasz Kaczyński, partner w kancelarii Domański Zakrzewski Palinka potwierdził swój udział w 11. Kongresie Rynku FMCG 2018, który odbędzie się 10 maja br. w hotelu...
HANDEL I DYSTRYBUCJA
międzynarodowe sieci handlowe
konsument i trendy zakupowe
marki własne i marki prywatne
18 maja 2017, 14:09
Maciej Pobocha
Nowy koncept zdrowej półki z Lidla (materiały prasowe)
Dyskonty ruszają na bitwę o zdrowie Polaków. Chociaż produkty eko i bio oraz artykuły bezlaktozowe i bezglutenowe dostępne są na półkach Lidla, Biedronki czy Netto od kilku lat, to dopiero w ostatnich miesiącach sieci aktywniej zaczęły promować tego rodzaju żywność.
Dzisiaj nikogo nie dziwi już szeroka półka produktów reprezentujących kategorię zdrowej żywności w hipermarketach Carrefour, E.Leclerc, czy Tesco. Pewnym novum są za to działania sieci dyskontowych. Ze względu na ograniczoną liczbę asortymentu, starali się przez ostatnie lata dość ostrożnie rozbudowywać ofertę. Ostatnio Biedronka, Lidl i Netto głośniej jednak mówią o produktach eko, bio, bez laktozy i bez glutenu.
Ponad 200 SKU w Netto
Netto stworzyło w swoich sklepach Półkę Zdrowia, na której produkty podzielone zostały na kategorie oznakowane kolorami: czerwony to zdrowa alternatywa (24 produkty, np. napój roślinny zamiast mleka czy pasztet sojowy w miejsce mięsnego), niebieski – produkty bez cukru (16 wyrobów niezawierających białego cukru, za to słodzonych np. ksylitolem lub stewią), pomarańczowy – bez glutenu (24 SKU + wędliny bezglutenowe) a zielony – ekologiczne (około 50 certyfikowanych artykułów, w tym z rolnictwa ekologicznego).
Katalog informujący o asortymencie wzbogacono o sugestie dietetyków, szersze opisy zastosowania poszczególnych wyrobów i ich wpływu na organizm, a także przepisy. Uzupełnieniem Półki Zdrowia są produkty wege (9 SKU), skierowane do miłośników diety roślinnej. Kategoria ta rozwijana jest od początku tego roku (klienci mogą poznać ją po oznakowaniu w kolorze zielonym i znaleźć w chłodniach). – Obecnie asortyment kategorii „zdrowej żywności” to ok. 200 produktów. Stale go powiększamy i dostosowujemy do oczekiwań naszych klientów – mówi Milada Hamanowska, kierownik działu kolonialnego Netto Polska.
Pytana, jakie są prognozy dotyczące półki zdrowych produktów wskazuje na bardzo duże zainteresowanie ofertą. – Wyraźnie widoczny zwrot w kierunku zdrowszego sposobu żywienia pokazuje, że Polacy chcą wprowadzać do swojej codziennej diety lżejsze i zdrowsze produkty – z jednej strony to przejaw zmieniającego się stylu życia, rosnącej świadomości, a z drugiej większej otwartości na nowe smaki i rozwiązania w kuchni. Zdrowe żywienie nie jest już tylko chwilową modą, ale stałym trendem, który ma coraz większe znaczenie we wszystkich dziedzinach życia i z całą pewnością na trwałe zmieni oczekiwania konsumentów – stwierdza Milada Hamanowska.
Slow food w wydaniu Lidla
Lidl stawia na produkty bio („Bo bio jest lepsze”), w tym owoce i warzywa pochodzące z certyfikowanych upraw, które nie wykorzystują chemicznych oprysków, sztucznych nawozów, stymulatorów wzrostu, modyfikacji genetycznych i konserwantów. W lutym sieć zorganizowała „Tydzień Bio” obejmujący ekologiczne jogurty, sery, twarogi, chleb żytni, szynki, makarony, sosy, oleje czy syrop klonowy.
Polski rynek detaliczny wchodzi w nową fazę rozwoju – do niedawna najważniejsze były
"TatoWie: warto znać się na owocach i warzywach” to najnowsza kampania sieci handlowej
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
A moze tak dyskonty wyeliminują ze skladow produktow syrop glukozowy powodujacy otylosc?
Bio i eko? Może jeszcze organic.... Bio=eko=organic=logo zielonego listka. Produkty BIO i EKO nie różnią się od siebie, bo to to samo. Ciekawy artykuł, ale jeśli się przeczyta taką "głupotę" to trudno wierzyć w resztę słów napisanych przez autora. Dodatkowo wymienione sieci specjalistyczne w Polsce, głównie to sieci z produktami tradycyjnymi - Krakowski Kredens? może ma z 20 produktów z certyfikatem, Bacówka do 40-60, jedynie z tej listy kojarzę Organic Farma Zdrowia, Ekodelikatesy Strefa Diet i Ekozakupy.pl (nie ekozapupy :D) jako sklepy które mają bogatą ofertę produktów ekologicznych w tym owoce i warzywa. Na temat Przystanku Zdrowia, niestety nie byłam, nie wiem
zdjęć: 16
29 marca 2018
zdjęć: 7
27 marca 2018
zdjęć: 20
20 marca 2018
zdjęć: 36
zdjęć: 6
12 kwietnia 2018
11 kwietnia 2018
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.