REKLAMAMODERN-EXPO  - Baner Główny (styczeń-luty 2020)
Rośnie świadomość dystrybutorów żywności w zakresie oznaczeń produktów regionalnych i tradycyjnych – wynika z badań efektywności kampanii „Trzy Znaki Smaku”, której głównym inicjatorem jest Agencja Rynku Rolnego, wspierana przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
REKLAMA
(Oscypek posiada oznaczenie ChnP, fot. ARR)

(Oscypek posiada oznaczenie ChnP, fot. ARR)

Wiedzę o znaczeniu poszczególnych oznaczeń w 2013 roku deklarowało od 40 proc. do 51 proc. dystrybutorów (w zależności od nazwy oznaczenia). W 2015 roku było to już od 61 proc. do 78 proc. Przypomnijmy, że Unia Europejska chroni produkty regionalne i tradycyjne poprzez trzy rodzaje oznaczeń: Chroniona Nazwa Pochodzenia (ChNP), Chronione Oznaczenie Geograficzne (ChOG) i Gwarantowana Tradycyjna Specjalność (GTS). W celu wyróżnienia tych wyjątkowych produktów stworzono europejski system oznaczeń. Jego głównym zadaniem jest, po pierwsze, informowanie konsumentów, że trzymają w ręku produkt wysokiej jakości, po drugie – ochrona producentów przed nieuczciwymi konkurentami, wypuszczającymi na rynek podróbki. Do tej pory jednym z trzech europejskich oznaczeń wyróżniono w Polsce 37 produktów, jednak ta lista stale się powiększa.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony