REKLAMANaturio - baner główny - lipiec 2019
Dzięki aplikacji AR Shopfitting meble mogą być tak dopasowane do wnętrza sklepu, jakby były zrobione na zamówienie. W aplikacji detalista może wybierać spośród szerokiej oferty regałów sklepowych. Każdy mebel można

Dzięki aplikacji AR Shopfitting meble mogą być tak dopasowane do wnętrza sklepu, jakby były zrobione na zamówienie. W aplikacji detalista może wybierać spośród szerokiej oferty regałów sklepowych. Każdy mebel można "przymierzyć", obrócić i sprawdzić, jak wpisuje się w otoczenie. (fot. materiały prasowe partnera)

Zakup mebli sklepowych to dla wielu detalistów nie lada wyzwanie. Regały muszą być idealnie dopasowane do rozmiarów sali sprzedaży, a nie można przecież ustawić ich przed zakupem. Na szczęście dzięki tzw. rozszerzonej rzeczywistości detalista może sprawdzić, czy dany regał pasuje do jego sklepu. Takie rozwiązanie wprowadza firma Mago.

REKLAMAKAiN - Belka w artykułach (lipiec PROMO)

Rzeczywistość rozszerzona (AR – z ang. augmented reality) to technologia, która łączy świat wirtualny ze światem rzeczywistym za pomocą różnego rodzaju urządzeń przetwarzających obraz, np. okularów, kamer, smartfonów czy tabletów. Użytkownik uruchamia urządzenie, kieruje kamerę na wybrane miejsce i wyświetla wirtualną nakładkę. Ta technologia jest już powszechna, korzystają z niej m.in. architekci, którzy mogą sprawdzić, jak projektowany przez nich budynek wkomponuje się w otoczenie.

Liderzy wykorzystują tę technologię

Możliwości rozszerzonej rzeczywistości są też szeroko wykorzystywane w nawigacji, ułatwiając pracę choćby pilotom. Korzysta z niej nawet branża rozrywkowa. Chodzi tu zarówno o gry na smartfony czy tablety, jak i transmisje na żywo, np. rozgrywek sportowych. Sporym zainteresowaniem AR cieszy się także w handlu, szczególnie w branży odzieżowej, gdzie klienci sklepów internetowych mają „do dyspozycji” wirtualne przymierzalnie. Zresztą stosują ją również sami producenci odzieży, tacy jak Nike oraz Adidas.
AR wkroczyła także do wnętrz. Skoro można wirtualnie „zbudować” wieżowiec, to dlaczego nie zaprojektować w ten sposób mieszkania? Tym tropem poszła w 2017 roku Ikea, która uruchomiła aplikację Ikea Place. Korzystający z tego rozwiązania klienci mogą np. zobaczyć, jak interesujący ich mebel komponowałby się z innymi sprzętami w pomieszczeniu.

Smartfon zaprojektuje salę sprzedaży

Teraz podobne rozwiązanie, adresowane do detalistów, wprowadza Mago, czołowy producent wyposażenia sklepowego i dostawca rozwiązań dla branży retail. Firma uruchomiła właśnie aplikację Mago AR Shopfitting, dzięki której detaliści będą mogli optymalnie zagospodarować przestrzeń w sali sprzedaży: wybrać najlepiej dopasowane do wnętrza meble i odpowiednio je ustawić. Jak podkreślają przedstawiciele firmy, to pierwsza tego typu aplikacja w branży wyposażenia sklepowego na świecie.

Możliwość umieszczania dowolnych, wygenerowanych cyfrowo regałów, boksów kasowych czy stojaków w przestrzeni, a następnie modyfikowania ich parametrów i przestawiania z miejsca na miejsce, świetnie sprawdzi się podczas aranżacji wnętrz sklepu. Nawet najlepszy projekt 3D nie jest w stanie zastąpić pełnowymiarowej przestrzeni – przekonuje Rafał Trochimiuk, digital & e­ commerce manager w Mago.

 

Aplikacja, kamera, przymiarka – to takie proste…

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony