REKLAMANaturio - baner główny - lipiec 2019
Tak wyglądała scena z

Tak wyglądała scena z "Gry o Tron", w której pojawił się kubek (wcale nie Starbucksa) (źródło: HBO)

Na wpadce stacji HBO marka Starbucks zyskała darmową reklamę wycenianą aż na 2,3 mld dol. - donosi telewizja CNBC. Dodatkowego smaczku całej sprawie dodaje fakt, że kubek, który przypadkowo pojawił się w jednej ze scen najnowszego odcinka hitowego serialu "Gra o Tron"... wcale nie był kubkiem Starbucksa.

REKLAMAKongres Alkohole i Napoje - Belka w artykułach (lipiec 2019)

Ekwiwalent reklamowy wyliczony został przez firmę marketingową Hollywood Branded. Jak wynika z danych Crirical Mention, w mediach (amerykańskich i światowych) pojawiło się aż 10,6 tys. wzmianki marki Starbucks w odniesieniu do "Gry o Tron" - najpopularniejszego serialu telewizyjnego wszech czasów, którego ostatni sezon emitowany jest obecnie przez HBO.

Jak donosi CNBC, najśmieszniejszy w całej sprawie jest fakt, że kubek pozostawiony na planie serialu wcale nie był kubkiem Starbucksa. To, że został (błędnie) zidentyfikowany jako należący do tej sieci kawiarni,  jest natomiast dowodem, jak wielka jest siła brandu Starbucks w Stanach Zjednoczonych i na świecie.

Stacja HBO zdążyła już wyciąć kubek z odcinka, którego premiera miała miejsce w minioną niedzielę. Jednak zanim to nastąpiło, o wpadce zrobiło się głośno na całym świecie. Internauci - nie tylko fani "Gry o Tron" - komentują niezręczną sytuację, tworzą memy, oraz wklejają kubki w sceny z innych seriali i filmów.

Marka Starbucks do sprawy odniosła się dość lakonicznie, publikując w mediach społecznościowych jeden wpis śmiejący się, że bohaterka "Gry o Tron" w pobliżu której pojawił się kubek - Daenerys Targaryen - nie zamówiła dostępnego w Starbucksie napoju o nazwie Dragon Dring (bohaterka w serialu bywa określana mianem "Matki Smoków". Jednak nawet inne marki postanowiły skorzystać marketingowo na zamieszaniu związanym z tą sprawą.

Przykładem jest marka Stop Cafe rozwijana przez PKN Orlen, na której stronie na Facebooku pojawiło się zdjęcie z kubkiem Stop Cafe i cieniem smoka. Grafice towarzyszył napis "Królewski smak" i komentarz rozpoczynający się od słów "u nas nie ma miejsca na pomyłkę".

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony