REKLAMAHELIO - Baner Główny - Popcorn (18-24.02.2019)

(mat. prasowe)

Tradycyjny handel oparty na prostym modelu funkcjonowania łańcucha dostaw, z długimi cyklami rotacji zapasów, przechodzi do historii. Dynamiczny rozwój sektora e-commerce – który do 2021 roku będzie stanowił już 11 proc. ogółu polskiego handlu, wymusza na przedsiębiorstwach daleko idące zmiany w sposobie obsługi zamówień i organizacji łańcucha dostaw. Od efektywności rozwiązań oferowanych przez firmy logistyczne i magazyny będzie zależała przewaga konkurencyjna e-sklepu.

Bez względu na formę składania zamówienia, dla klientów kluczowe okazują się dwie kwestie: szybkość dostawy zakupionego towaru (najlepiej w ciągu 24 godzin) oraz możliwość jego darmowego zwrotu. Oba czynniki stanowią największe wyzwanie dla firm logistycznych i magazynów obsługujących branżę e-commerce, a także kształtują sposób organizacji łańcucha dostaw i nowe standardy obsługi zamówień.

Na sprzedawców i dystrybutorów wywierana jest coraz silniejsza presja, aby towary, w tym również te szybko psujące się – wg badań Gemiusa produkty spożywcze zamawia przez internet już 23 proc. kupujących online Polaków – były dostarczane w mocno ograniczonych ramach czasowych do centrów miast. W ten sposób firmy zmuszone są dostosować organizację łańcuchów dostaw w taki sposób, aby przeistoczyć tradycyjne platformy logistyczne, budowane wcześniej w oparciu o dystrybucję regionalną, w miejskie ośrodki logistyczne przeznaczone do obsługi najważniejszych ośrodków konsumenckich.

Odpowiedzią na dynamiczny wzrost sektora e-commerce jest stale zwiększające się zapotrzebowanie na powierzchnię logistyczną i magazynową, dostosowaną do specyfiki branży. Ostatnie dwa lata były pod względem budowy nowych powierzchni magazynowych rekordowe. W 2018 roku, według raportu CBRE „Poland Industrial Market View”, całkowita podaż powierzchni przemysłowej i logistycznej wyniosła niemal 15 mln metrów kwadratowych, a prognozy na 2019 rok przewidują dalszy rozwój tego sektora nawet o ponad 10 proc. W nowe magazyny chcą inwestować nie tylko giganci e-handlu tacy jak Zalando czy Amazon, ale również mniejsze firmy internetowe. Walkę o klienta wygrają nie tylko te e-biznesy, które będą dysponować największą powierzchnią magazynową, ale te, które będą potrafiły nią najefektywniej rozporządzać.

Zarządzanie logistyką firmy i złożonym procesem produkcyjnym w dobie konsumentów oczekujących na błyskawiczne i wygodne dostarczenie zakupionego towaru pod wskazany adres to olbrzymie wyzwanie.

– Skutecznym rozwiązaniem jest automatyzacja czynności magazynowych, w tym np. automatyczne regały magazynowe, które umożliwiają redukcję kosztów związanych z magazynowaniem i pracą ludzką, jak również pozwalają na maksymalne wykorzystanie dostępnej powierzchni – mówi Beata Antosz, dyrektor zarządzająca firmy K2 Storage Systems, działającej na rynku rozwiązań magazynów automatycznych. – Od ponad 2 lat obserwujemy ponad 150 proc. wzrost zainteresowania magazynowaniem pionowym, optymalnym rozwiązaniem z zakresu ostatniej mili i współczesnej logistyki miejskiej.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony