REKLAMADOBROWOLSCY - Syty Wilk - Baner Główny (17.02 - 01.03.2020)
Stacja paliw sieci E.Leclerc w Zamościu

Stacja paliw sieci E.Leclerc w Zamościu (materiały własne)

- Dzisiaj praca nad rozwojem oferty marki własnej nie ma już tego impetu, takiej siły, jak jeszcze kilka lat temu, kiedy dodawaliśmy do oferty od 200 do 250 produktów rocznie. Dzisiaj ten proces jest dużo wolniejszy i wymagający. Poza tym naszym zadaniem jest nie tylko wprowadzać nowe produkty, ale także dbać o te, które już mamy w ofercie – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Jacek Stachoń, development manager Scamark Polska, Grupa E.Leclerc Polska.

REKLAMA

Jak wyglądają plany rozwoju marki własnej w sklepach E.Leclerc w Polsce?

Naszym długoterminowym celem w przypadku marki własnej jest gama ponad 4000 produktów, w tym 1000 to towary czysto bazarowe, a 3000 szeroko rozumiane produkty spożywcze, w tym także produkty świeże i mrożonki. Osiągniecie takiej liczby jest moim marzeniem. Powoli i systematycznie dążymy do jej osiągnięcia. Obecnie w ofercie mamy ok 3600 produktów.

Czyli jesteście już blisko, ale im bliżej celu tym trudniej dodawać nowe produkty i kategorie.

Dokładnie. Dzisiaj praca nad rozwojem oferty marki własnej nie ma już tego impetu, takiej siły, jak jeszcze kilka lat temu, kiedy dodawaliśmy do oferty od 200 do 250 produktów rocznie. Dzisiaj ten proces jest dużo wolniejszy i wymagający. Poza tym naszym zadaniem jest nie tylko wprowadzać nowe produkty, ale także dbać o te, które już mamy w ofercie. Musimy pamiętać o tym, że rynek, konsument i trendy bardzo szybko się zmieniają.

Musimy więc systematycznie przeglądać wszystkie kategorie, część produktów odświeżamy i poprawiamy, a część eliminujemy z oferty. Tym samym roczny przyrost nie jest już na poziomie 200-250, ale 100-150 produktów, które dodajemy do naszego portfolio. Nawet jeśli w ofercie pojawia się ok. 250 produktów, to po przeglądzie asortymentu wypada z niego 100-150 pozycji.

To naturalny proces.

Tak, dotyczy każdego operatora rozwijającego marki własne. Jeżeli chodzi o te nasze cele długoterminowe, to do 2022 r. chcemy mieć przynajmniej 4000 produktów private label. Jest to nasz plan minimum. Będziemy dążyli do tego by udział marki własnej w obrotach naszych hiper- i supermarketów był jak największy. Oczywiście będziemy to robić w sposób racjonalny, analizując czy klient oczekuje od nas danego produktu. Nie będziemy niczego robić na siłę.

Jak udziały marki własnej wyglądają obecnie we francuskich sklepach sieci?

Są one znacznie wyższe niż w Polsce. To dlatego, że udział własnej marki w całym francuskim rynku detalicznym jest znacznie wyższy i sięga 26 proc. To odpowiada, także udziałom produktów private label w obrotach naszych sklepów we Francji, gdzie są one na poziomie ponad 30 proc.

W Polsce jest to 20-21 proc., a należy podkreślić, że rynek dość dynamicznie rósł w ostatnich latach. Jednym z czynników, które go napędzały, były nie tylko hipermarkety, ale przede wszystkim dyskonty.

W polskich sklepach E.Leclerc pojawiają się kolejne nowe produkty, rozwijane są nowe marki.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony