REKLAMADESIGNATURE - baner główny 21-24.10
Stacja paliw przy centrum handlowym E.Leclerc w Zamościu

Stacja paliw przy centrum handlowym E.Leclerc w Zamościu (materiały własne)

Dzisiaj sprzedaż przez internet stanowi średnio ok. 3 proc. obrotów sklepów E.Leclerc w Polsce. W Warszawie udział sprzedaży żywności online jest wyższy niż średnia dla całej grupy. Plany rozwoju w kanale e-grocery sieć E.Leclerc ma bardzo ambitne, ale za nim je zrealizuje, musi poradzić sobie z kilkoma wyzwaniami.

REKLAMAEDENRED - eBook - Belka w artykułach (21-24.10.2019)

Obecnie 13 z 47 hiper- i supermarketów działających pod szyldem E.Leclerc prowadzi własne sklepy internetowe. Docelowo e-sklepy mogłyby powstać przy wszystkich marketach sieci. – Taki jest nasz długoterminowy cel. Zobaczymy, czy zajmie nam to trzy, czy może pięć lat, ale widzimy, że zapotrzebowanie na zakupy w internecie wśród polskich klientów rośnie – mówi Edyta Tkaczyk, prezes E.Leclerc Lublin.

Jean-Philippe Magré, prezes E.Leclerc Polska  dodaje, że "każda z lokalizacji jest inna, tym samym nie we wszystkich sklepach będzie opłacało się rozwijać sprzedaż przez internet". Zwraca też uwagę, że sklepy internetowe oferujące żywność na polskim rynku ciągle mają problem z rentownością. Dotyczy, to także projektów sieci E.Leclerc.

Dalszy rozwój projektów internetowych uzależniony jest od znalezienia pomysłu na efektywny i niskokosztowy model dostaw. – Polacy oczekują, że operator dowiezie im produkty do domu, nie chcą korzystać w przypadku żywności z maszyn do odbioru zamówień czy samodzielnie odbierać zamówień ze sklepu. To wpływa na wysokie koszty prowadzenia biznesu w Internecie – mówi Magré.

– Cały czas analizujemy dostępne rozwiązania i szukamy własnych, które pomogłyby nam obniżyć koszty i taniej dostarczać produkty zamówione przez internet jak najbliżej miejsca zamieszkania klienta – tłumaczy Edyta Tkaczyk.

Kilka lat temu firma testowała w Warszawie sieć mobilnych punktów odbioru, ale rozwiązanie się nie sprawdziło.

Jednym z takich rozwiązań, które mogłyby w przyszłości pomóc w rozwoju biznesu e-commerce E.Leclerc jest sieć punktów odbioru zamówień, zlokalizowanych w małych sklepach. Punkty takie mogłyby powstawać w otoczeniu hipermarketów, które pełniłyby dla nich funkcję magazynu logistycznego.

Grupa E.Leclerc działa w Polsce od 1995. Firma zarządza obecnie w Polsce siecią 47 hiper- i supermarketów, które działają na terenie 15 województw. Obecnie firma zatrudnia ponad 5000 pracowników. W roku 2018 E.Leclerc osiągnął obroty w wysokości 2,91 mld złotych. Grupa E.Leclerc współpracuje także z regionalną siecią supermarketów FRAC, która ma swoje placówki m.in. w Rzeszowie i Warszawie.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony