REKLAMARC Foods - baner główny - grudzień 2018

Sieć E.Leclerc Polska, ogłosiła plan rozwoju oferty związanej ze zdrową dietą i zdrowym stylem życia. Celem sieci na najbliższe lata jest wzbogacenie oferty żywności bio, propozycji dla osób z nietolerancjami pokarmowymi, a także produktów pochodzenia roślinnego. Plany grupy zakładają podwojenie asortymentu marki własnej w tych kategoriach do 2020 roku oraz wzmocnienie współpracy z producentami zdrowej żywności.

REKLAMAPszczółka - Belka w artykułach - Sympatie (13-16.12.2018)
Jean-Philippe Magré, prezes zarządu E.Leclerc Polska

Jean-Philippe Magré, prezes zarządu E.Leclerc Polska (materiały własne)

– Jako jedna z pierwszych sieci w Polsce, wprowadziliśmy do naszych sklepów działy z żywnością ekologiczną, które stale rozbudowujemy. Jak potwierdzają eksperci agencji badawczej Nielsen, Polacy coraz chętniej chcą sięgać po tego rodzaju produkty, dlatego obecnie jest to jeden z głównych obszarów rozwoju E.Leclerc, na który mamy konkretny plan – mówił Jean-Philippe Magré, prezes zarządu E.Leclerc Polska.

Do 2020 roku znacząco wzrośnie liczba certyfikowanych produktów ekologicznych marki własnej Bio Village, których obecnie jest niemal 130. Plan poszerzenia asortymentu zakłada jego zwiększenie do 250 pozycji. Klienci mogą także liczyć na wzbogacenie oferty serii NAT&vie pochodzenia roślinnego. Liczba produktów wzrośnie tu z 21 do 50.

E.Leclerc zdecydowanie rozbuduje także markę własną dedykowaną osobom z nietolerancją glutenu, która aktualnie obejmuje 14 pozycji. Do 2020 roku będzie ich 40, z czego znaczną część będzie stanowiło pieczywo. Oprócz wzbogacenia wyboru zdrowej żywności, pięciokrotnie zwiększy się także liczba ekologicznych środków czystości marki Uni Vert, których docelowo będzie 30.

Plany dotyczące obszaru private labels to jeden z celów E.Leclerc w kontekście oferty zdrowej żywności. Kolejnym dążeniem jest wzmocnienie współpracy z producentami tej kategorii. W połączeniu z prozdrowotnymi produktami marki własnej, będzie ona stanowiła jedną z najbogatszych propozycji na rynku.

Według danych firmy Nielsen wynika, że aż 61 proc. Polaków szuka w ofertach sklepów żywności z krótką listą składników. Wzrastającą świadomość konsumentów potwierdza również fakt, że 72 proc. z nich uważa produkty bez sztucznych dodatków za zdrowsze. Jak stwierdzili eksperci Nielsena, odpowiedzią na te potrzeby powinno być obniżenie zawartości niepożądanych składników w żywności, poszerzenie oferty prozdrowotnej oraz pozyskiwanie odpowiednich certyfikatów świadczących m.in. o ekologicznej produkcji czy wysokiej jakości wyrobów.

Obecnie E.Leclerc Polska zatrudnia ponad 5000 pracowników w 50 sklepach znajdujących się w 44 miastach na terenie 15 województw. Strategia biznesowa Stowarzyszenia E.Leclerc opiera się na trzech podstawowych filarach: rozwój sklepów już istniejących, zrzeszanie niezależnych partnerów oraz na zewnętrznym rozwoju. W roku 2017 E.Leclerc osiągnął obroty w wysokości 2,8 mld zł.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 8

  • 6
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Ireneusz 2 2 miesiące temu

    Bio i Eko to tylko jedna z podkategorii "zdrowej żywności" która ma niewielki udział w sprzedaży całek kategorii. Sugeruję rozwagę i umiar w jej rozbudowie na przestrzeni całej rodziny.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~podejrzliwy millennials 1 2 miesiące temuocena: 100% 

    Najpierw niech koncerny pousuwają ze swoich produktów rzeczy takie jak olej palmowy, syrop glukozowo-fruktozowy i aspartam. A potem niech wszyscy sobie mówią o produktach "bio".

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony