REKLAMAMarket Roku 2018  - baner główny
Jean-Philippe Magré, prezes zarządu E.Leclerc Polska

Jean-Philippe Magré, prezes zarządu E.Leclerc Polska (E.Leclerc Polska)

– Jesteśmy mocni w dużych formatach. Sklep proximity w Nowym Targu to eksperyment na żywym organizmie, testujemy nowe koncepcje, bo hipermarkety tracą rynek – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Jean-Philippe Magre, prezes zarządu E.Leclerc Polska.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

E.Leclerc podąża za trendem i przystępuje do testów nowych formatów sklepów o mniejszej powierzchni. Sieć działała głównie w trzech formatach – dużych hipermarketów, hipermarketów kompaktowych i supermarketów. Wobec faktu, że placówki wielkopowierzchniowe na całym świecie tracą udziały w rynku. E.Leclerc będzie rozwijać koncepty mniejszych sklepów. Niedawno w Nowym Targu firma uruchomiła supermarket proximity o powierzchni ok. 600 mkw.

– Sklep w Nowym Targu to nowa placówka, wymaga jeszcze dopracowania. Przy naszej skali działania to mały sklep, dlatego na razie nie będzie mógł funkcjonować zupełnie samodzielnie, będzie musiał współpracować z dużą placówką, z której będzie korzystał jako ze swego rodzaju cross-docku. Co więcej, jest on specyficzny, bo zlokalizowany na nowotarskim rynku, na poziomie -1. Więc całe to przedsięwzięcie, to trochę taki eksperyment na żywym organizmie. Wydaje się, że wszystko idzie w dobrym kierunku i jeśli testy wypadną pomyślnie, zastanowimy się nad szerszym rozwojem tego konceptu sklepu – wyjaśnia Jean-Philippe Magre, prezes zarządu E.Leclerc Polska.

Menedżer podkreśla, że na razie rozwiązanie jest zbyt świeże, by wnioskować o jego powodzeniu i potencjale rozwojowym, choć jedno spostrzeżenie wydaje się oczywiste – w przypadku tego rodzaju placówek lokalizacja ma znaczenie kluczowe.

– Będziemy testować tego typu koncepcje, ponieważ w skali globalnej hipermarkety tracą udziały w rynku, coraz więcej pracy trzeba wkładać, by uzyskać dobre wyniki finansowe, a za pośrednictwem mniejszych placówek będziemy się otwierać na inne rynki, pozyskiwać nowych klientów i budować rozpoznawalność marki – przekonuje Jean-Philippe Magre.

Także inni operatorzy hipermarketów rozwijają formaty sklepów osiedlowych i convenience. Pod koniec października br. Auchan uruchomił w Warszawie testową placówkę Moje Auchan. Debiut tego konceptu to przełomowy moment w rozwoju firmy w Polsce. Francuzi wchodzą w zupełnie nowy format, jednak nie będzie to typowy convenience, jaki znamy ze sklepów takich jak Żabka czy Carrefour Express. Sklepy Moje Auchan będą skrzyżowaniem formatu convenience z formatem proximity supermarketu (jak Freshmarket). Francuska centrala określa je mianem sklepów "po sąsiedzku". Typowe sklepy convenience w Polsce mają powierzchnię od 25 do 150 mkw., natomiast Moje Auchan – jeśli uruchamiane będzie w miejscu Simply Marketów – mieć będzie nawet powyżej 500 mkw.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"