REKLAMADESIGNATURE - baner główny 21-24.10

(E.Leclerc Polska / materiały prasowe)

Do 2020 r. sieć E.Leclerc chce zakończyć proces reformulacji produktów sprzedawanych pod marką własną. Sieć czyści ze składów swoich produktów m.in. barwniki: błękit brylantowy FCF E 133, indygokarmin E 132.

REKLAMAEDENRED - eBook - Belka w artykułach (21-24.10.2019)

Jak wskazuje sieć E.Leclerc, dodatki spożywcze to substancje dodawane do żywności w celu uzyskania pożądanych efektów, np. odpowiedniej barwy, smaku albo przedłużonej trwałości produktu. Niektóre choć spełniają wszelkie normy i są dopuszczone do użytku, mogą być źródłem problemów zdrowotnych przy nadmiernym spożyciu. Na półkach sieci znajdują się jedynie dwa produkty, z których firma chce usunąć wspomniane barwniki w 2020 r.

Sieć dąży do tego, aby we współpracy z polskimi dostawcami, zastępować olej palmowy innym olejem w produktach marek własnych. W przypadku braku takiej możliwości, E. Leclerc będzie będzie wybierał dostawców oferujących produkty  z olejem palmowym pozyskiwanym z poszanowaniem zasobów naturalnych. Firma wycofała dotychczas olej palmowy z 13 produktów, a certyfikacja 20 pozycji ma nastąpić do 2022 r.

Kurczy się światowa powierzchnia lasów, dlatego sieć E.Leclerc zobowiązała się współpracować z polskimi dostawcami posiadającymi certyfikat FSC – odpowiedzialnej gospodarki leśnej. Do 2020 r. wszystkie produkty z celulozy – papiery toaletowe i ręczniki papierowe marki własnej będą posiadały to oznaczenie.

 W zeszłym roku firma E.Leclerc zadeklarowała, że do 2020 r. wycofa artykuły plastikowe (m.in. sztućce, talerze) marki własnej. Sieć zapewnia, że jest już blisko celu: « Do końca roku tego rodzaju artykuły marki własnej nie będą dostępne w naszej ofercie. Dodatkowo będziemy także dążyli do zmniejszania masy opakowań, poprzez: rezygnację ze zbędnych opakowań, stosowanie kartonów i opakowania zbiorczych z materiałów pochodzących z recyklingu i zmniejszenie wielkości opakowań.

Sieć E.Leclerc zarządza w Polsce siecią 47 hiper- i supermarketów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony