26 kwietnia 2018
Chata Polska uzyskała w I kwartale br. ponad 3 proc. wzrost obrotów LfL. – To bardzo dobry wynik – powiedział na spotkaniu z franczyzobiorcami Robert Siemiński,...
Majówka już za pasem w związku z tym agencja badawcza Nielsen sprawdziła, co podczas długiego weekendu robią Polacy. Konsultanci zbadali, które produkty najszybciej...
PKN ORLEN opublikował swoje wyniki za I kwartał br. Koncern zwiększył w tym czasie wydobycie i sprzedaż we wszystkich segmentach działalności.
25 kwietnia 2018
24 kwietnia 2018
23 kwietnia 2018
19 kwietnia 2018
18 kwietnia 2018
17 kwietnia 2018
Jeden z liderów produkcji słonych przekąsek na polskim rynku, firma Internsnack od teraz będzie współpracować z informatycznym potentatem, spółką Infor....
20 kwietnia 2018
Firma FM Logistic Polska podpisała umowę na obsługę w zakresie składowania i dystrybucji towarów do odbiorców w Polsce i za granicą z firmą Chipita Poland. Umowa...
W projekcie nowelizacji Ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych rząd ujednolicił wymiary paczek papierosów. Od 2020 roku...
HANDEL I DYSTRYBUCJA
e-grocery, e-commerce, m-commerce
konsument i trendy zakupowe
10 kwietnia 2018, 11:43
wiadomoscihandlowe.pl
(fot. mat. prasowe)
3 na 4 Polaków dostaje codziennie do 20 e-maili informujących o promocji lub ofercie firmy. O tym, które wydają się najbardziej interesujące, decydują głównie nadawca oraz tytuł, choć dla 36 proc. osób liczy się również treść – wynika z badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia. Eksperci Redlink zwracają jednak uwagę na fakt, że aż 32 proc. użytkowników poczty nigdy nie otwiera wiadomości ze spamu. To może oznaczać wymierne straty dla firm, które w ten sposób tracą co trzeciego potencjalnego klienta.
- Kampanie e-mail to jeden z efektywniejszych sposobów promowania własnych produktów. Jednak na sukces tego działania składa się wiele czynników. Z naszego badania wprost wynika, że czytamy maile od znanych nam marek i zwracamy uwagę na tytuł. Ale zanim e-mail trafi do skrzynki, firma musi wykonać pracę, podczas której najistotniejsze jest odpowiednie zebranie i zrozumienie bazy klientów. Czego innego oczekujemy od sklepu odzieżowego, a czego innego od banku czy ubezpieczyciela. Nie możemy też wysyłać takiej samej wiadomości do wszystkich – mówi Tomasz Pakulski, dyrektor zarządzający w Redlink
Przeglądanie e-maili marketingowych to codzienność prawie każdego użytkownika poczty. Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że aż 44 proc. z nas otrzymuje ich nie więcej niż 10 dziennie, 32 proc. otrzymuje od 11 do 20 maili, a co dziesiąta osoba więcej niż 20. Kobiety dostają nieznacznie więcej e-maili marketingowych niż mężczyźni – 16 proc. pań przyznało, że każdego dnia do jej skrzynki wpada ponad 20 wiadomości, podczas gdy wśród panów ten odsetek wynosi 12 proc.
Jednak sam fakt pojawienia się w skrzynce e-maila nie oznacza, że wiadomość zostanie przeczytana. Czasem odbiorcy kasują treść zupełnie do niej nie zaglądając. Na co najbardziej zwracamy uwagę oceniając, czy e-mail jest interesujący? Na pierwszym miejscu znajduje się nadawca, ważny dla połowy badanych. Na drugim miejscu ankietowani wskazali tytuł (49 proc. wskazań), a podium domyka treść, istotna dla 36 proc. osób. Na grafikę zwraca uwagę zaledwie 14 proc. badanych, a na kolory 9 proc., choć eksperci Redlink wskazują, że oba elementy mają spore znaczenie.
- Nie jest zaskoczeniem, że nadawca jest najważniejszy. Jeżeli dostaniemy maila od firmy, którą znamy i lubimy, a dodatkowo poinformuje nas o ciekawej promocji, chętniej otworzymy taką wiadomość niż w przypadku, gdy pisze do nas zupełnie anonimowa dla nas marka. Niemniej, jak już zadbamy o naszą bazę odbiorców i trafimy do osób, które interesują się ofertą, powinniśmy przyjrzeć się kolorystyce i rozłożeniu treści. To właśnie one mogą zdecydować o skuteczności kampanii. Przykładem dobrych praktyk jest takie rozłożenie treści, żeby łatwo było podjąć odpowiednią akcję, np. przejść do sklepu internetowego – mówi Marek Kaczmarek, marketing manager w Redlink.
Co trzecia osoba nigdy nie czyta maili, które wpadają do folderu spam. Czasem robi to 54 proc. badanych. A to oznacza, że firmy mogą tracić na nieefektywnych wysyłkach nawet co trzeciego potencjalnego klienta.
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 154
10 kwietnia 2018
zdjęć: 16
29 marca 2018
zdjęć: 7
27 marca 2018
zdjęć: 20
20 marca 2018
zdjęć: 36
12 kwietnia 2018
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.