REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-31.07.2020)
Chata Polska będzie bardziej konkurencyjna dzięki rozbudowanemu magazynowi centralnemu oraz programowi do zarządzania sprzedażą dla franczyzobiorców.
REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

W połowie czerwca w Poznaniu odbyła się konferencja biznesowa Grupy Mar­‑Ol, podczas której organizator Chaty Polskiej przedstawił franczyzobiorcom plany rozwoju sieci. – Osiem na dziesięć spółek deklaruje, że w najbliższym czasie będzie koncentrować się na podniesieniu efektywności operacyjnej. To konieczność, bo rentowność większości formatów przestała rosnąć. W 2013 roku cztery z 15 największych sieci odnotowały straty, a rentowność netto kolejnych pięciu nie przekroczyła procenta – mówił Sylwester Maćkowiak, prezes Grupy Mar­‑Ol. Sytuacja na rynku jest coraz trudniejsza, bo jest on mocno nasycony, ekspansja kosztuje coraz więcej. Nie wszystkim jednak powodzi się źle. Choć od 2005 roku w Polsce zamknięto około 50 000 sklepów tradycyjnych, w tym czasie na rynku pojawiło się 7000 sklepów convenience. Dobrze powodziło się także sieciom franczyzowym. – Wszyscy w tej sali mają lepsze perspektywy niż ci, którzy w niej nie są – mówił prezes firmy Mar­‑Ol do franczyzobiorców Chaty Polskiej.

2800 więcej SKU w ofercie

W ub.r. Chata Polska powiększyła się o 40 placówek, osiągając liczbę 205 sklepów. W tym roku sieć skupi się na otwieraniu punktów handlowych o powierzchni ponad 150 mkw. Kierunkami ekspansji będą regiony, gdzie Chata Polska już działa i chce umacniać pozycję: Wielkopolska, Dolny Śląsk oraz Kujawsko­‑Pomorskie. – Najlepszą reklamą dla sieci są zadowoleni franczyzobiorcy. Chcemy, by nasi polecali Chatę Polską innym – podkreślał Sylwester Maćkowiak. Zadowolenie franczyzobiorców sieci ma zapewnić wzbogacenie oferty Mar­‑Ol­‑u. Dystrybutor zapowiedział, że zwiększy liczbę dostępnych produktów o 2800 indeksów, dzięki czemu będzie miał jesienią br. 7000 SKU w rozbudowanym magazynie centralnym. Mar­‑Ol uzupełni ofertę o brakujące warzywa i owoce, zwiększy asortyment nabiału, wprowadzi ciastka i słodycze, a także piwo i alkohole mocne. Sprzedaż piwa jest już od trzech miesięcy testowana we wrocławskim oddziale. Nowe produkty będą dostępne we wszystkich 10 oddziałach dystrybutora od stycznia 2016 roku.

Program komputerowy dla każdego kierownika

Zwiększenie asortymentu ma pomóc franczyzobiorcom Chaty Polskiej w podniesieniu konkurencyjności sklepów, a nowy system rozliczeń bonusów retro zachęcić ich do tego, by byli wierni dystrybutorowi. Sieć chce także propagować „Pulpit kierownika” – specjalnie opracowany dla franczyzobiorców program komputerowy, pozwalający kontrolować efektywność sklepów. – System pozwala analizować sprzedaż, ogólnie, a także dla poszczególnych kategorii, ułatwiając m.in. robienie zamówień i reagowanie, gdy dzieje się coś złego – zachęcał Hubert Wichowski, dyrektor handlowy Grupy Mar­‑Ol.

Chata Polska na smartfonach

Rozreklamować Chatę Polską wśród konsumentów ma pojawienie się jej gazetki w popularnej smartfonowej aplikacji Blix, gdzie można przeglądać różne gazetki sieci handlowych, drogeryjnych, odzieżowych, a nawet fast foodów. – Naszą gazetkę czyta dziennie o 4500 użytkowników więcej niż poprzednio. A gazetka to podstawowe narzędzie promocyjne i najważniejsze źródło informacji dla połowy klientów – podkreślał Hubert Wichowski. Zgodnie z rynkowymi trendami Chata Polska rozwija markę własną. Oprócz poszerzenia gamy dostępnych produktów, od września marka własna sieci będzie wspierana kampanią wizerunkową. Jej ambasadorem została Marieta Marecka, autorka znanego bloga kulinarnego i prowadząca autorski program „ABC gotowania”. – Inne sieci koncentrują się na promowaniu zagranicznych kuchni, a nikt nie poświęca czasu bardzo bogatej i urozmaiconej polskiej kuchni regionalnej. Chcemy to zmienić, bo jesteśmy polską siecią, a prowadzona kampania będzie idealnie uzupełniała naszą strategię rozwoju „Blisko. Lokalnie. Naturalnie.” – tłumaczy Katarzyna Łazarowicz, PR i marketing manager Chaty Polskiej.
Sebastian Szczepaniak

Wiadomości Handlowe, Nr 6 - 7  (145), Czerwiec - Lipiec 2015

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony