REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny (31.10 - 17.11.2019)
Kurierzy w Polsce dostarczać będą nie tylko dania z restauracji, ale też zakupy spożywcze

Kurierzy w Polsce dostarczać będą nie tylko dania z restauracji, ale też zakupy spożywcze (fot. materiały prasowe, Glovo)

Strona 2 z 2
REKLAMAPurella - SuperHerbs - Belka w artykułach (15-30.11.2019)

Warto zauważyć, że szlaki na polu dostaw e-zakupów spożywczych w podobnym do Glovo modelu przetarła już wcześniej w Polsce platforma Szopi.pl. W minionym miesiącu przejęta została ona przez włoskiego potentata e-zakupów spożywczych Supermercato24.

Można się spodziewać, że swoich w dostarczaniu zamówień ze sklepów spożywczych spróbuje wcześniej czy później także Uber, w ramach usługi Uber Eats. Jak informowaliśmy pod koniec października, amerykański gigant podpisał już umowę nabycia większościowych udziałów w firmie Cornershop, obecnej na rynku e-grocery w Chile, Meksyku, Peru i kanadyjskim Toronto.

Jednocześnie Uber prowadzi już rozmowy w zakresie obsługi dostaw z kilkoma dużymi sieciami handlowymi. Latem "Retail Detail" donosił, że pierwszym partnerem Ubera w Europie w tym obszarze może zostać brytyjska sieć Sainsbury's; ta jednak dotychczas nie potwierdziła oficjalnie, że coś jest na rzeczy.

Aplikacja Glovo na ponad 1,8 miliona aktywnych użytkowników miesięcznie i 20 tys. partnerów stowarzyszonych. Działa w 202 miastach w 26 krajach, a do Polski weszła kilka miesięcy temu, po zakupieniu od Grupy Amrest spółki Restaurant Partner Polska (właściciel serwisu Pizza Portal). Wartość transakcji wyniosła 30 mln euro, z czego 5 mln euro stanowi dodatkową płatność w formie "earn-out". W zamian AmRest otrzyma rozliczenie w formie gotówki oraz nowych akcji Glovo.

Glovo zatrudnia obecnie ponad 1,3 tys. osób na całym świecie, w tym powyżej 400 pracowników w Barcelonie. Firma zapewnia, że "na ten moment więcej niż 36 tys. aktywnych kurierów zarabia na platformie".

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 13

  • 12
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony