REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL SOFT) - Baner Główny - 31.01 - 29.02.2020

Polska jest potentatem eksportowym tekstyliów i odzieży – wartość ich eksportu w 2018 r. wyniosła 11,9 mld zł. W kategorii tekstylia aż 61 proc. przychodów ze sprzedaży pochodzi z eksportu, a w kategorii odzież 43 proc. Polski rynek odzieżowy i tekstylny uważany jest za jeden z najatrakcyjniejszych w Europie Środkowej i Wschodniej.

REKLAMA

(fot. mat. pras.)

Polska zajmuje 8. miejsce pod względem produkcji odzieżowej na tle 28 państw UE. W 2018 r. nasza produkcja osiągnęła poziom 22,1 mld zł, czyli o 5,6 proc. więcej wobec roku poprzedniego. – Polska jest ważnym producentem tekstyliów na świecie. Jednak sektor spotyka się z coraz nowymi wyzwaniami. Jednym z ważniejszych w tym roku będzie Brexit. Poza tym musimy przygotować się na oczekiwane spowolnienie gospodarcze, zmianę podejścia do polityki przemysłowej od sektorowego do horyzontalnego czy wojny handlowe i technologiczne. Potencjał rozwoju to robotyka, automatyka, sztuczna inteligencja, gospodarka obiegu zamkniętego oraz rozwój rynku wyrobów ECO – mówi Tadeusz Wawrzyniak, prezes “PIOT” Związku Pracodawców Przemysłu Odzieżowego i Tekstylnego.

W 2018 roku wzrosły nakłady na inwestycje: w branży tekstylnej o 11 proc. i wyniosły 500 mln zł, a odzieżowej aż o 34 proc. - do 100 mln zł. Zatrudnienie w polskim sektorze odzieżowym i tekstylnym wyniosło w 2018 roku 116 tys. osób. Polska jest 3. pracodawcą sektora w Europie. Małe i średnie przedsiębiorstwa z branży systematycznie poszukują nowych pracowników i są atrakcyjnym pracodawcą – średnie wynagrodzenie wzrosło w ostatnim czasie o ok. 10 proc. i waha się w granicach 3-4 tys. zł brutto miesięcznie.

Sektor tekstylny, odzieżowy, skórzany i obuwniczy (TCLF) to europejski potentat, źródło nowych trendów i innowacji. Szacuje się, że roczny obrót w Europie wynosi ponad 200 mld euro, a około 225 000 firm zatrudnia 2,2 miliona pracowników – z czego 66 proc. to kobiety.

Polski sektor TCLF ma wciąż duży potencjał rozwoju. Komisja Europejska, Dyrekcja Generalna ds. Rynku Wewnętrznego, Przemysłu, Przedsiębiorczości i MŚP (DG GROW) oraz Agencja Wykonawcza ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw (EASME) prowadzą projekt mający na celu zwiększyć zatrudnienie w tym przemyśle.

Celem kampanii finansowanej przez Komisję Europejską „Plan współpracy sektorowej w zakresie umiejętności. Rozwój kariery w sektorze tekstylnym/odzieżowym/skórzanym/obuwniczym” jest promowanie wśród osób poszukujących pracy – koncentrując się w szczególności na osobach do 30 roku życia – zatrudnienia w przemyśle TCLF, który wyróżnia się jako jeden z najbardziej strategicznych sektorów gospodarki UE.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMABCC - Half Page
do góry strony