REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-31.07.2020)

(fot. mat. prasowe bdsklep.pl)

Podczas pandemii Polacy zaczęli częściej płacić kartami kredytowymi w internecie i wydawać na to większe sumy – wynika z analizy Santander Consumer Banku, który porównał dane zebrane na przełomie kwietnia i maja 2019 oraz 2020 roku.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Jak wynika z danych banku, liczba transakcji kartami kredytowymi online wzrosła o 17 proc., a ich wartość o ponad 28 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Co ciekawe, na zakupy w internecie więcej - i to o ponad połowę (54 proc.) - wydali mężczyźni.

Społeczna izolacja i zmiana nawyków spowodowane pandemią sprawiły, że Polacy częściej opłacali kartami kredytowymi m.in. subskrypcję na platformach VOD, zakup elektroniki czy e-booków. Wzrosła również ilość sprzedanych w ten sposób gier komputerowych (o 144 proc.). Jak wynika z danych zebranych przez Santander Consumer Bank – bank od kredytów, podczas pandemii koronawirusa zainteresowanie Polaków płatnościami kartami kredytowymi w internecie wzrosło. Na przełomie kwietnia i maja było o 17 proc. więcej transakcji niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Liczba płatności internetowych zwiększyła się wśród kobiet o ponad 20 proc., podczas gdy u mężczyzn wzrost wyniósł prawie 15 proc. r/r. O ponad 28 proc. skoczyła również wartość transakcji. To jednak panowie wydali na zakupy internetowe więcej. Różnica w wartości wszystkich transakcji między mężczyznami a kobietami wyniosła na przełomie kwietnia i maja 2020 roku aż 54 proc.

Kartami kredytowymi w internecie, podobnie jak w roku ubiegłym, najchętniej płacili 30-latkowie. Zwiększone zainteresowanie takimi płatnościami zaobserwowano natomiast w grupie osób w wieku 41-50 lat (o niecałe 26 proc. w przypadku kobiet i ok. 27 proc. u mężczyzn względem analogicznego okresu poprzedniego roku). Znacząco wzrosła także wartość transakcji dokonywanych w tej grupie wiekowej. Panie przeznaczyły na zakupy o ponad 24 proc., a panowie o 36 proc. więcej niż w roku poprzednim.

- Zagrożenie koronawirusem sprawiło, że Polacy częściej zaczęli korzystać z płatności kartami kredytowymi w internecie. Wzrost ilości transakcji jest zauważalny zwłaszcza w przypadku pań oraz osób po 40. roku życia, które w czasie pandemii przekonały się do częstszego korzystania z tego rodzaju płatności - mówi Agnieszka Kociemska, zastępca dyrektora Pionu Kredytów Konsumenckich Santander Consumer Banku. - Dowodzi to, że Polacy mają zaufanie do kart jako bezpiecznego i wygodnego środka płatniczego.

Poza sprzętem elektronicznym, niezbędnym ze względu na zmianę modelu pracy wielu firm i zdalne funkcjonowanie szkół, do najchętniej opłacanych produktów za pomocą kart kredytowych w internecie należały m.in. gry komputerowe. Wzrost w tej kategorii w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 roku wyniósł aż 144 proc., co może świadczyć o zwiększonej potrzebie rozrywki wśród Polaków, pozbawionych wielu dotychczasowych sposobów spędzania wolnego czasu. Znacząco zwiększyły się również płatności za platformy streamingowe typu VOD takie jak popularny Netflix, czy HBO GO, a także za telewizje kablowe. Liczba transakcji w tym obszarze wzrosła o ponad 94 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Santander Consumer Bank zaobserwował też wzrost zainteresowania zakupem mediów cyfrowych w tym e-booków, audiobooków, muzyki czy filmów. Liczba transakcji w ich przypadku wzrosła o ponad 62 proc.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~kozo 1 miesiąc temu

    proste, czasami trzeba szczególnie w czasach pandemii to w media expercie wydaliśmy tyle że nie wiem bo mieli otwarty sklep, ale oczywiście przestrzegali rygoru i to nawet bardziej niż trzeba było.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony