REKLAMADAN CAKE - baner główny (listopad-grudzień)
Market sieci Stokrotka w Łodzi, os. Teofilów, źródło: Archiwum Wiadomości Handlowych

Market sieci Stokrotka w Łodzi, os. Teofilów, źródło: Archiwum Wiadomości Handlowych (fot. Konrad Kaszuba)

Przychody ze sprzedaży w III kwartale 2017 roku wyniosły 645 mln zł i były wyższe o 10,2 proc. niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Zysk netto Grupy Emperia za III kwartał 2017 roku wyniósł 3,4 mln zł i był niższy od osiągniętego w roku ubiegłym o 79,2 proc.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

Przychody ze sprzedaży w okresie trzech kwartałów 2017 roku wyniosły 1 877 mln zł roku były wyższe o 6,8 proc. niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Zysk netto w okresie trzech kwartałów 2017 roku wyniósł 25 mln zł i był niższy od osiągniętego w roku ubiegłym o 26,3 proc.

EBITDA za trzeci kwartał wyniosły ok. 19,4 mln zł, co oznacza spadek o prawie 40 proc.

Wzrost przychodów jest niższy od oczekiwań ekspertów, ale znacznie gorzej jest z zyskownością. EBITDA jest o jedną czwartą niższa od prognoz. Analitycy spodziewali się też dwukrotnie wyższego zysku operacyjnego, a w przypadku zysku netto prognozy mówiły o blisko 11 mln zł, czyli ponad trzykrotnie więcej, niż wypracowane 3,4 mln zł.

Segment Detaliczny obejmuje w całości działalność spółki zależnej: Stokrotka Sp. z o.o., oraz przeniesione z segmentu zarządzania centralnego (z Emperia Holding S.A.) przychody z tytułu umów pośrednictwa handlowego wraz z przypisanymi, rozliczonymi statystycznie kosztami dotyczącymi tych przychodów.

Przychody ze sprzedaży segmentu detalicznego w III kwartale 2017 roku wyniosły 635 199 tys. zł roku były wyższe o 10,6 proc. niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Zysk netto segmentu za III kwartał 2017 roku wyniósł 281 tys. zł i był niższy od osiągniętego w roku ubiegłym o 83,1 proc.

Przychody ze sprzedaży segmentu detalicznego w okresie trzech kwartałów 2017 roku wyniosły 1 847 041 tys. zł roku były wyższe o 7,2 proc. niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Zysk netto w okresie trzech kwartałów 2017 roku wyniósł 11 908 tys. zł i był wyższy od osiągniętego w roku ubiegłym o 187,4 proc.W 2017 roku segment kontynuuje intensywny rozwój sieci detalicznej. Sieć detaliczną Stokrotka na koniec III kwartału 2017 roku tworzy łącznie 407 sklepów detalicznych, zaś na koniec III kwartału 2016 roku było 358 sklepów.

W III kwartale 2017 roku otwarto łącznie 23 sklepy (w tym 13 sklepów franczyzowych), zaś 2 sklepy zostały zamknięte. W III kwartale 2016 roku otwarto łącznie 11 sklepów (w tym 8 sklepów franczyzowych) zaś 1 sklep został zamknięty.

W okresie trzech kwartałów 2017 roku otwarto łącznie 44 sklepy (w tym 18 sklepów franczyzowych), zaś 9 sklepów zostało zamkniętych. W okresie trzech kwartałów 2016 roku otwarto łącznie 39 sklepów (w tym 13 sklepów franczyzowych), zaś 8 sklepów zostało zamkniętych.

Zarząd oczekuje, że do końca w 2017 roku sieć Stokrotka zwiększy się o kolejne 25 nowych sklepów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Lub 1 3 dni temu

    Zysk netto Stokrotki za III kwartał 2017 roku 281 tys. zł to śmiech na sali i wstyd w lubelskim

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony
"