REKLAMAHELIO - batony - baner główny
Sklep sieci Duży Ben w Poznaniu

Sklep sieci Duży Ben w Poznaniu (materiały własne)

Inwestycje Grupy Eurocash w nowe koncepty handlowe, takie jak: Faktoria Win, Duży Ben, 1 minute, abc na kołach, Kontigo czy Projekt Fresh mocno odbiły się na EBITDA, ale wydaje się, że widać już pierwsze pozytywne efekty strategii grupy. W 2017 r. firma będzie chciała przeznaczyć na ich rozwój jeszcze większe środki finansowe.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach

Grupa Eurocash w celu zapewnienia konkurencyjności niezależnych sklepów spożywczych w Polsce kontynuuje inwestycję w innowacyjne projekty takie jak m.in.: Faktoria Win, Duży Ben, 1 minute, abc na kołach, Kontigo czy też dystrybucja produktów świeżych o wysokiej jakości (Projekt Fresh).

W 2016 roku wpływ projektów na EBITDA Grupy Eurocash wyniósł -39 mln zł, a w 2017 r. wpływ szacowany jest na poziomie -52 mln zł EBITDA, z wyłączeniem projektu Faktoria Win, który z sukcesem przyczynił się do odbudowy kategorii win w niezależnych sklepach małoformatowych w Polsce.

Projekt Faktoria Win z uwagi na osiągniętą dojrzałość i realizowanie EBITDA na poziomie dodatnim, w 2017 r. zaprzestanie być uwzględniany w segmencie Nowych Projektów. Co istotne Faktoria Win w 2017 r. powina uzyskać pozytywny wynik na poziomie EBITDA wzrostem wydatków związanych ze strategicznymi projektami mającymi na celu wzmocnienie pozycji niezależnych detalistów w Polsce takimi jak: rozszerzenie oferty dla sklepów Delikatesy Centrum o towary świeże oraz rozwój innowacyjnych formatów sprzedaży detalicznej pod markami Kontigo, 1minute, abc na kołach, Duży Ben.

Negatywny wpływ na EBITDA z tytułu nowych projektów wyniósł w 2016 r. 39 mln zł i było to o ok. 19 mln więcej niż w 2015 r.

Grupa Eurocash chcąc zapewnić długoterminową konkurencyjność swoich klientów na rynku dystrybucji produktów szybkozbywalnych podjęła decyzję o inwestycji nowe projekty, które mają na celu zapewnić niezależnym przedsiębiorcom w Polsce przewagę konkurencją, profesjonalizację a także umożliwić sukcesję pokoleniową. Długoterminowym celem tych działań jest przekształcenie często jednoosobowo zarządzanych sklepów detalicznych w profesjonalne przedsiębiorstwa detaliczne prowadzące placówki w różnych formatach detalicznych. 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"