REKLAMANaturio - baner główny - grudzień_styczeń
Eurocash odczuwa brak pracowników do pracy i presję na wzrost wynagrodzeń

Eurocash odczuwa brak pracowników do pracy i presję na wzrost wynagrodzeń (fot. materiały prasowe Eurocash)

- Musimy coraz bardziej iść w kierunku automatyzacji i jeszcze mocniej integrować logistykę ze sklepami, co powinno pozwolić na obniżenie kosztów. To jedno z najważniejszych wyzwań na nadchodzące miesiące i lata - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Pedro Martinho, członek zarządu Grupy Eurocash.

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - belka w artykułach - I etap - (10-25.12.2018)

Przedstawiciel największego hurtownika w Polsce podkreśla, że przyczyną takiego stanu rzeczy są rosnące koszty, w tym w szczególności koszty pracy. Pedro Martinho tłumaczy, że Grupa Eurocash tak samo jak cała branża odczuwa brak pracowników do pracy i presję na wzrost wynagrodzeń.

Członek zarządu Eurocashu podsumowując 2017 r. zwraca uwagę na pozytywne zjawisko, jakim dla całej branży był powrót inflacji cen żywności. Z drugiej strony, sektorowi handlu detalicznego i hurtowego towarzyszyła również niepewność legislacyjna, związana m.in. z ustawą o ograniczeniu handlu w niedziele.

- Już wcześniej zapytaliśmy 5 tys. naszych klientów, co myślą o tym zakazie. Połowa z nich wypowiedziała się o tym pomyśle pozytywnie, a druga połowa negatywnie. Myślę, że zakaz nie powinien mieć dużego negatywnego wpływu na rynek niezależnych sklepów - przewiduje Martinho.

Pedro Martinho nie ma wątpliwości co do tego, że najważniejszymi wydarzeniami minionego roku dla Grupy Eurocash były: finalizacja przejęcia supermarketów Eko oraz zawarcie umowy dotyczącej przejęcia sieci Mila. Przedstawiciel Eurocashu podkreśla, że "transakcje te były kluczowymi elementami wdrażanej przez nas strategii zakładającej budowę ogólnopolskiej sieci supermarketów, obejmującej zarówno placówki franczyzowe, jak i własne".

- Przejęcia te są również bardzo istotne z punktu widzenia rozwijanego przez nas projektu dostaw artykułów świeżych do sklepów. Dzięki przejęciom zdobędziemy cenne kompetencje w tym zakresie i będziemy w stanie podwoić wolumen sprzedaży produktów świeżych. Ta kategoria jest niezwykle ważna dla niezależnych właścicieli sklepów, aby mogli skutecznie konkurować o klienta z dyskontami - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Pedro Martinho.

Obecny rok w Grupie Eurocash przebiegać ma głównie pod znakiem integracji sklepów Eko i Mila (tutaj Eurocash wciąż oczekuje na zgodę UOKiK na transakcję) z siecią Delikatesy Centrum. Równolegle giełdowa spółka pracować zamierza nad poprawą rentowności w formacie cash&carry.

- Będzie to także kolejny rok inwestycji w testowanie i rozwój nowych formatów detalicznych, takich jak Duży Ben, Kontigo, czy Abc na kołach, jak i inwestycji w cyfryzację firmy, w tym rozwój aplikacji mobilnych dla klientów Grupy Eurocash i konsumentów - zapowiada Pedro Martinho.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 13

  • 6
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 3
    OBOJĘTNY
  • 3
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (5)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Były pracownik 5 10 miesięcy temu

    Złodzieje jak ich mało . Ludzi tylko wyzyskują !! A menagery to też złodzieje okradali magazyn a obciążyli ludzi dobrze wiem co niewiele bo pracowałem tam około 5 lat

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Anonimus 4 10 miesięcy temuocena: 100% 

    Dajcie ludziom godnie zarabiać a nie rzucajcie marnych ochłapów i oczekujcie że będzie komplet ludzi i każdy będzie się zabijał dla tej firmy. Żeby wymagać i oczekiwać trzeba coś od siebie dać. A w tym wypadku dużo by dało znaczne zwiększenie wynagrodzenia dla tego personelu który co prawda jest na samym dole ale to właśnie on najbardziej reprezentuje Eurocash bo ma największy i najbliższy kontakt z klientem. I to od tego pracownika zależy wizerunek firmy. Ciągłe zmiany personelu nie służą wizerunkowi firmy a to przekłada się na wiarygodność firmy w oczach klientów i firm współpracujących. Może"góra" tego nie widzi ale na pewno idąc tą drogą wkrótce boleśnie to odczuje. Moim zdaniem najlepszym posunięciem byłoby zainwestowanie w tą grupę pracowników bo to może firmie przynieść znaczny zysk w perspektywie długofalowej...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~ABCD 3 10 miesięcy temuocena: 100% 

    Skończyly im się pomysly na rozwój, konkurencja nie śpi, a oni tam przysypiają :-)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~~`grażka 2 11 miesięcy temuocena: 100% 

    Nie ma przychodów bez kosztów, coraz więcej sieci chcemy obsługiwać tą samą ilością rąk .Czy ktoś przeanalizował jaki to ma skutek ? rotacja pracowników magazynowych jest ogromna co za tym idzie poprawność przygotowywania towaru , straty , zniszczenia towaru (pracownik który jest na chwilę nie dba o to ile towaru rozdepcze, zniszczy) są ogromne , towar przychodzi z opóźnieniem .Dobrze by było posłuchać opinii "starych"klientów , co myślą na temat przemian w naszej firmie. Pracuje w tej firmie ( zaczynając w małej firmie która łączyła się itd...) 27 lat i tak wielkich strat magazynowych, tak bezmyślnego niszczenia i złego przygotowania towaru jeszcze nie było. Gdyby ograniczyć te ogromne straty były by środki na lepsze wynagrodzenie co za tym idzie pracownik dobrze zarabiający wiąże się z zakładem i zależy mu na dobrej pracy.Nie zgadzam się z opinią że pracownik z długim stażem nie pracuje lepiej i nie powinno firmie zależeć na ich utrzymaniu. itd.....

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~ECA 1 11 miesięcy temuocena: 83% 

    Pedro Martinho tłumaczy, że Grupa Eurocash tak samo jak cała branża odczuwa brak pracowników do pracy i presję na wzrost wynagrodzeń- tam gdzie naprawdę pracodawca dzieli się zyskami z pracownikami te problemy są dużo mniejsze Panie Pedro, widok ze strony handlowca ceny rosną, plany rosną, liczba obsługiwanych kh rośnie a wypłaty ... ?

    oceń komentarz
do góry strony