REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL - Konkurs) - Baner Główny  (czerwiec 2018)

(fot. wiadomoscihandlowe.pl)

W I kwartale br. w porównaniu do tego samego okresu 2018 roku Eurocash zwiększył stratę netto przy mocnym wzroście przychodów - wynika z raportu opublikowanego przez firmę.

REKLAMAROS-SWEET (MORESO) - Belka w artykułach (14-30.06.2019)

Przychody Grupy Eurocash w I kwartale 2019 r. wyniosły 5,48 mld zł i były o blisko 10 proc. wyższe niż w analogicznym okresie 2018 r.

Łączna EBITDA wzrosła w I kwartale 2019 r. do 121,4 mln zł wobec 39,6 mln zł przed rokiem, na co wpływ miała głównie zmiana prezentacji wyników zgodnie z obowiązującym od tego roku standardem MSSF 16. Gdyby przyjąć poprzedni model, EBITDA wyniosłaby 33,5 mln złotych. Jak tłumaczy Eurocash - spadek wynika z przesunięcia tegorocznych świąt wielkanocnych na II kwartał (podczas gdy w 2018 r. okres zwiększonych zakupów przed Wielkanocą wypadał w I kwartale).

Skonsolidowany wynik netto w I kwartale 2019 r. był ujemny. Jak tłumaczy firma, to wynik nakładów na rozwój projektów oraz sezonowość działalności Grupy Eurocash. Ostatecznie wyniósł on -40,2 mln zł (lub -33,8 mln zł przed zastosowaniem MSSF 16) wobec -18,5 mln zł w I kwartale ub.r.

Przychody segmentu hurtowego, pomimo braku świąt wielkanocnych w I kwartale br., wzrosły o 3,5 proc. r/r i wyniosły 4,11 mld zł. Wypracowany w tym segmencie wynik EBITDA sięgnął 100,7 mln zł, a przed zastosowaniem MSSF16 prawie 53 mln zł, czyli o 14,5% więcej niż przed rokiem.

Sprzedaż segmentu detalicznego urosła o 37 proc. r/r, przede wszystkim dzięki ubiegłorocznym akwizycjom, ale była również wspierana solidną dynamiką sprzedaży LFL (tj. dla tej samej liczby sklepów). W I kwartale br. sprzedaż detaliczna LFL w sieci Delikatesy Centrum zmalała o 1,5 proc. r/r, na co wpływ miała deflacja koszyka zakupowego wynosząca 0,8 proc., a także wspommniany efekt kalendarzowy. Narastająco za 4 miesiące tego roku (a więc z uwzględnieniem świąt) sprzedaż LFL wzrosła o 4 proc. r/r.

– W hurcie w I kwartale tego roku osiągnęliśmy wzrost sprzedaży o 3,5 proc. rok do roku, notując wzrosty niemal w każdym formacie. Największy, aż 9-proc. przyrost zanotowaliśmy w sprzedaży wyrobów tytoniowych oraz blisko 6 proc. w formacie aktywnej dystrybucji do naszych franczyzobiorców. O ponad 3% zwiększyliśmy również sprzedaż w hurtowniach Cash&Carry. Biorąc pod uwagę, że święta wielkanocne w tym roku wypadły w drugim kwartale, a nie w pierwszym, jak przed rokiem, spadek sprzedaży jedynie w dystrybucji alkoholi należy uznać za solidne wyniki – podkreślił Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.

– Podjęte w poprzednich latach działania optymalizacyjne przekładają się na dalszy wzrost efektywności segmentu hurtowego i zaowocowały wzrostem EBITDA w I kwartale br. o blisko 15 proc. rok do roku. W tym roku planujemy dalsze działania optymalizacyjne, m.in. integrację Eurocash Alkohole z Eurocash Dystrybucja oraz sprzedaż szerokiej gamy alkoholi także poprzez eurocash.pl – uruchomioną w ubiegłym roku innowacyjną platformę e-commerce, z której korzysta już blisko 10 tys. naszych klientów. Dzięki temu, z jednej strony jesteśmy w stanie ograniczyć wzrost kosztów mimo rosnących płac, a z drugiej strony zarówno my, jak i nasi klienci, czerpiemy korzyści z rosnącej siły zakupowej konsumentów – powiedział członek zarządu Grupy Eurocash.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~$$$ 3 miesiąc temuocena: 67% 

    Jakie zyski, 40 mln straty

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Ola 2 miesiąc temuocena: 100% 

    Eurocash ma zyski, a pracownika głęboko w d....liczą się tylko tabelki, obroty, kasa, kasa, kasa a pracownik się nie liczy - najlepiej jeszcze premię zabrać.

    oceń komentarz
  • ~$$$ 1 miesiąc temuocena: 80% 

    tak bywa jak się skupuje z rynku upadające firmy

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony