REKLAMANaturio_banner główny_styczeń 2020
Delikatesy Centrum

Delikatesy Centrum (fot. archiwum wiadomoscihandlowe.pl)

Grupa Eurocash prowadzi średnioterminowy program optymalizacji kosztów, w ramach którego prowadzona jest integracja biznesu detalicznego. Trwa też rozbudowa sieci franczyzowej, w ramach której do 2023 r. ma powstać ok. 900 nowych placówek Delikatesy Centrum. Całkowita wartość tej inwestycji to 1-2 mld zł.

REKLAMA

W 2017 r. Grupa Eurocash zainicjowała średnioterminowy program mający na celu zwiększenie efektywności kosztowej poprzez redukcję kosztów w obszarach takich jak sprzedaż, koszty ogólnego zarządu i pozostałe koszty operacyjne. Całkowity potencjał redukcji kosztów może sięgnąć 150 mln zł do 2020 r. Planowany efekt programu redukcji kosztów może zostać częściowo pomniejszony przez wzrost poziomu płac wynikający z presji na koszty pracy oraz inflację.

Do 2018 r. zredukowane zostało ok. 70 mln zł kosztów, które zostały w pełni zrekompensowane wzrostem kosztów pracy. W 2019 r. nastąpi dalsza optymalizacja, polegająca na połączeniu Eurocash Alkohole z Eurocash Dystrybucja oraz integracji biznesu detalicznego.

Skalę zadań związanych z integracją i optymalizacją biznesu Grupy Eurocash dobrze ilustruje fakt, że ze względu na szerokość oferty produktowej oraz geograficzne zróżnicowanie sprzedaży, suma dostawców Grupy jest bardzo liczna – na dzień 30 czerwca 2019 r. obejmowała 1 809 podmiotów krajowych i zagranicznych.

Grupa Eurocash kontynuuje również rozbudowę sieci franczyzowej Delikatesy Centrum i przewiduje otwarcie około 900 nowych sklepów Delikatesy Centrum do 2023 r. Rozbudowa sieci Delikatesy Centrum zakłada trzy źródła wzrostu: przejęcia regionalnych sieci supermarketów, otwarcia sklepów prowadzonych przez franczyzobiorców oraz otwarcia własnych sklepów detalicznych, we współpracy z partnerami inwestującymi w nieruchomości.

Całkowitą wartość inwestycji łącznie ze środkami przeznaczonymi przez deweloperów inwestujących w nieruchomości szacuje się na ok. 1,0 – 2,0 mld zł.

W ramach planu rozbudowy powstawać będą głównie placówki o średniej powierzchni sali sprzedaży ok. 350 mkw. Średnia oczekiwana sprzedaż w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni sali sprzedaży to ok. 15,6 tys. zł rocznie w nowo otwartych dojrzałych sklepach własnych. Średnia marża EBITDA dojrzałego sklepu własnego powinna osiągnąć około 6,4 proc.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~dark 1 4 miesiące temu

    Może lepiej zrobić wpierw porządek z tym co się już ma? Zapewnić franszyzowcom normalne marże?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony