REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BANER GŁÓWNY (GRUDZIEŃ 2019)
Łukasz Chady, dyrektor Sieci Sklepów Abc

Łukasz Chady, dyrektor Sieci Sklepów Abc (materiały prasowe)

Strona 2 z 2
REKLAMA

- Podejmiemy próbę połączenia sklepu spożywczego z miejskim sklepem typu convenience. Nowy koncept będzie testowany w pięciu lokalizacjach, w największych miastach w całym kraju, tak aby wspólnie z naszymi klientami wypracować dla nich najlepsze rozwiązania. Do końca roku chcemy mieć dopracowany miejski koncept sklepu Abc – mówi Łukasz Chady.

Jak zapewniają przedstawiciele grupy projekt będzie ewoluować i zmieniać się, ale firma chce mieć gotowy fundament pod dalszy rozwój tego konceptu, jednocześnie będą powstawać kolejne rozwiązania dla nowych grup klientów.

 - W ramach sieci Abc będziemy mieć koncept bazowy (rozwijany dotychczas – red.) i koncept city, a planujemy ponadto jeszcze stworzyć sklep, który połączy funkcje sklepu spożywczego ze sklepem z alkoholami. Ten ostatni koncept jest także odpowiedzią na potrzeby naszych klientów – tłumaczy Chady.

- Na rynku działa wiele placówek handlowych do 40 mkw. Samodzielnie nie są w stanie przetrwać na rynku. Nie mogą także przy tej wielkości efektywnie działać jako sklepy spożywcze, a tym samym muszą się wyspecjalizować, np. idąc bardziej w handel alkoholem, zamieniając się w sklepy piekarnicze, czy mięsne. Z drugiej strony jest wiele sklepów, które już teraz specjalizują się w sprzedaży alkoholu i nie chcą zmieniać swojego profilu, a jednocześnie chętnie działałyby w ramach sieci – pod wspólną marką i konceptem marketingowym, a jednocześnie zachowując niezależność. Są także sklepy z alkoholem, które już działają w ramach sieci abc, ale nie chcą wprowadzać pełnej wizualizacji charakterystycznej dla sieci, ponieważ chcą zachować obecną tożsamość – wyjaśnia przedstawiciel sieci Abc.

- Dlatego zamierzamy stworzyć koncept sklepu abc wyspecjalizowanego w sprzedaży alkoholi, który nie tylko obejmie sklepy alkoholowe, ale także da możliwość wyspecjalizowania się innym małym sklepom w sprzedaży tego rodzaju asortymentu. Presja ze strony dyskontów jest tak duża, że specjalizacja to jedna z możliwości przetrwania dla mniejszych sklepów – podkreśla Łukasz Chady.

Pierwsza placówka Abc Alko powinna pojawić się na rynku na początku przyszłego roku. Firma chce uruchomić ok. 5 placówek testowych dla tego konceptu, które pozwolą jej wspólnie z klientami wypracować docelowe rozwiązania.

- Już wkrótce będziemy zatem w stanie zaoferować klientom trzy różne koncepty w ramach sieci Abc (sklep spożywczy, miejski sklep convenience i sklep alkoholowy,). Nasi klienci – niezależni polscy przedsiębiorcy będą mieć zatem jeszcze większy wybór, jeśli chodzi o współpracę z Grupą Eurocash. To oni decydują o tym, który format jest dla nich najbardziej odpowiedni. My natomiast chcemy dać im narzędzia, gotowe rozwiązania w każdym z tych formatów. Liczymy, że przyczyni się to do dalszego dynamicznego rozwoju sieci. W interesie naszych klientów jest, by sieć zwiększała swoją siłę – tylko w ten sposób wspólnie jesteśmy w stanie przeciwstawić się dominującej pozycji dyskontów – podsumowuje dyrektor Sieci Sklepów Abc.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 8

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~14 1 ponad rok temu

    Wreszcie mają jakieś nowe propozycje. pytanie tylko czy nie za późno.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony