REKLAMARetail FMCG Congress - Banner Główny - lipiec 2020
Koncept franczyzowy

Koncept franczyzowy "abc na kołach" to już niemal 100 pojazdów (mat. prasowe)

W I kw. 2020 r. Eurocash odnotował w segmencie „Projekty” wzrost sprzedaży o 142 proc. Rosła sprzedaż we wszystkich formatach, rozwijanych w tym segmencie. Wzrosty spowodowane są trwającą ekspansją wszystkich formatów. EBITDA segmentu wciąż jest na minusie.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Grupa Eurocash – poza działalnością w segmencie hurtowym i detalicznym – rozwija segment Projekty, w ramach którego główne formaty to sklepy alkoholowe Duży Ben, sieć drogeryjna Kontigo oraz sklepy mobilne Abc na kołach. W pierwszym kwartale 2020 r. segment projekty odnotował łączny wzrost sprzedaży o 142 proc., do kwoty 38 mln zł. Sprzedaż w sieci Duży Ben wzrosła o 14,5 mln zł w ujęciu rok do roku, do kwoty 21 mln zł. Drogerie Kontigo zwiększyły sprzedaż o 3 mln zł, do kwoty 9 mln zł, pozostając w końcówce kwartału pod negatywnym wpływem pandemii koronawirusa. Koncept Abc na kołach zwiększył sprzedaż o 3,8 mln zł, do ok. 6 mln zł. Inne projekty łącznie zwiększyły sprzedaż o 1 mln zł.

Poszczególne formaty zwiększały sprzedaż przede wszystkim dzięki szybkiej ekspansji. Mimo znaczącego wzrostu sprzedaży LfL – z wyjątkiem konceptu drogeryjnego – na żadnym z frontów grupie nie udało się jeszcze osiągnąć progu rentowności. Łącznie w segmencie Projekty strata EBITDA za 1 kw. 2020 r. to -14,2 mln zł – rok wcześniej było to -10,7 mln zł.

Sklepy alkoholowe Duży Ben zwiększyły sprzedaż LfL o 18 proc. r/r. Liczebność sieci na koniec kwartału wzrosła do 91 placówek – rok wcześniej było ich 77. Próg rentowności BEP dla tego konceptu szacowany jest na 120 sklepów.

Drogerie Kontigo odnotowały spadek sprzedaży LfL o -3 proc., co Eurocash tłumaczy negatywnym wpływem Covid-19 na potrzeby zakupowe konsumentów. W ciągu roku liczba placówek sieci wzrosła z 30 do 33, podczas gdy próg rentowności szacowany jest na 100 sklepów.

W przypadku formatu mobilnego Abc na kołach sprzedaż LfL wzrosła o 17 proc. rok do roku, a liczba aut zwiększyła się z 86 do 99. Próg rentowności tego konceptu to 240 pojazdów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Błądzą. 2 29 dni temu

    EC już dawno pogubiło się. Straty coraz większe. Nabierają nowych formatów, na których się nie znają i nie potrafią tym zarządzać. Rynek dojrzał, czas wybaczania minął. Straty coraz wyższe.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~franczyzobiorca 1 29 dni temuocena: 100% 

    Cienko przędą tzw. Projekty. Wygląda na to, że daleko im do osiągnięcia rentowności. Można zaryzykować, że bliżej im do upadku na skutek zwiększających się strat niż do osiągnięcia rentowności kiedykolwiek.

    oceń komentarz
do góry strony