REKLAMAPRIM - KABANOS - BANER GŁÓWNY - (05.07 - 31.08.2019)

Firma Everoad otworzyła we wrześniu w Warszawie swoje pierwsze poza rodzimą Francją biuro. Spółka oferuje platformę łączącą sieci handlowe i producentów z małymi i średniej wielkości firmami transportowymi, w celu obniżenia kosztów logistyki.

REKLAMAKAiN - belka w artykułach (sierpień-wrzesień 2019)
Maxime Legardez, dyrektor generalny Everoad

Maxime Legardez, dyrektor generalny Everoad (fot. materiały prasowe, Everoad)

Czym jest platforma Everoad? W jej bazie znajduje się ponad 3 tys. przewoźników, posiadających łącznie ćwierć miliona samochodów w Europie. Everoad w czasie rzeczywistym pokazuje, które z ciężarówek podróżują puste i mogłyby przewieźć towar (spotowe zlecenia albo regularna współpraca). Ponadto platforma - bezpłatna dla firm transportowych - zapewnia monitorowanie przesyłek, a także obiecuje przewoźnikom płatności za usługę w ciągu 72 godzin od dostarczenia przesyłki i otrzymania faktury.

Everoad ma być odpowiedzią na fakt, że aż 20-30 proc. samochodów dostawczych w każdej chwili podróżuje w Europie "na pusto". Puste tysiące kilometrów wpływają negatywnie na koszty logistyki i marże (a przez to finalne ceny produktów na półkach sklepowych), ale także na środowisko.

- Europejski rynek transportu drogowego szacuje się na około 300 mld euro. Rynek jest bardzo rozdrobiony, aż 90 proc. firm transportowych posiada w swojej flocie mniej niż 10 samochodów ciężarowych. Jednocześnie rynek jest nieefektywny - zauważa Maxime Legardez, 32-letni założyciel i dyrektor generalny firmy.

Everoad jak dotąd nawiązało współpracę m.in. z Unileverem, Procter & Gamble, Pepsico, czy Auchan Direct, a także z ponad 5 tys. małych i średnich przedsiębiorstw. Spółka pozyskała do tej pory 20 mln dolarów finansowania za pośrednictwem takich inwestorów, jak Tony Fadell (twórca Iphone / Ipod), Xavier Niel (Free Télécom) lub Roger Crook (ex-DHL) oraz funduszy inwestycyjnych.

Przychody istniejącej od dwóch lat firmy w ubiegłym roku mieściły się w przedziale od 2 do 3 mln euro. Celem Everoad jest szybkie zdziesięciokrotnienie tych liczb.

Platforma Everoad obsługiwana jest w 28 europejskich krajach, jednak otwarcie biura w Warszawie i zatrudnienie 10 osób w stolicy Polski to dopiero początek międzynarodowej ekspansji platformy Everoad. Firma tworzona łącznie przez ok. 70 osób (średnia wieku 28 lat!) w przyszłym roku planuje swój debiut w Niemczech, Hiszpanii i we Włoszech.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony