REKLAMAEuroShop_banner główny_styczeń/luty 2020
Ewa Borowska, dyrektor generalna Eurocash Franczyza

Ewa Borowska, dyrektor generalna Eurocash Franczyza (Grupa Eurocash)

Strona 8 z 9
REKLAMA

W Grupie Eurocash zawsze wychodziliśmy przy tym z założenia, że nie ma jednego słusznego modelu współpracy w ramach franczyzy. Wiemy, że to właściciele sklepów wiedzą najlepiej, jakiego wsparcia potrzebują, znają lokalny rynek, swoich klientów, ich oczekiwania. Dlatego jako partner niezależnych detalistów Grupa Eurocash oferuje im i rozwija równolegle różne formaty franczyzowe i partnerskie, a co za tym idzie różne modele współpracy.

W swoim pytaniu poruszył  Pan temat sukcesji. To bardzo ważny temat. Pokolenie, które budowało firmy na początku lat 90. coraz częściej szuka możliwości przekazania swojego biznesu. Z badań zleconych przez Akademię Umiejętności Eurocash wynika, że już 35 proc. przedsiębiorców prowadzi sklep ponad 20 lat, a niemal 40 proc. przekroczyło 50-ty rok życia. Ponad połowa właścicieli sklepów ma potencjalnie komu przekazać swój biznes. Blisko 55 proc. wskazuje, że potencjalnym sukcesorem mogłaby być osoba z rodziny, a kolejne 2 proc. – że ktoś spoza rodziny. Skoro potencjalnym sukcesorem może być osoba z rodziny, należy stworzyć odpowiednie warunki, które będą sprzyjać sukcesji i które będą atrakcyjne dla młodego pokolenia. Rozwiązaniem może być możliwość budowania i rozwoju swojej firmy nie tylko na bazie jednego sklepu ogólnospożywczego, ale kilku placówek różnych formatów, czyli przedsiębiorstwa detalicznego. Dlatego też Grupa Eurocash – poza inicjatywami takimi jak Akademia Umiejętności Eurocash, gdzie właściciele sklepów otrzymują m.in. pomoc prawną w zakresie sukcesji – wprowadza na rynek nowe, oparte na nowoczesnych technologiach, formaty sklepów. Mam na myśli m.in. sklepy kosmetyczne Kontigo, czy markety alkoholowe Duży Ben.

Co będzie największym wyzwaniem dla sektora detalicznego w najbliższym czasie?

Myślę, że długofalowe procesy demograficzne, które aktualnie obserwujemy, będą sprzyjały rynkowi sklepów małoformatowych. Takim trendem np. jest wzrost liczby tzw. gospodarstw jednoosobowych, czy starzejące się społeczeństwo.

Bez wątpienia mamy również do czynienia z nowym typem konsumenta. Taki „nowy konsument”, z uwagi na ograniczony czas, ale też zmiany w stylu życia – coraz częściej stawia na bliskość sklepu. To wpływa na rosnącą popularność i znaczenie sklepów typu proximity. „Nowy konsument” ceni sobie także dostęp, w tym również online, do spersonalizowanej oferty i do produktów rzemieślniczych. Wydaje mi się, że wszystkie te zmiany mają, i będą mieć, duży wpływ na rynek detaliczny w Polsce, ale my w Grupie Eurocash już dziś patrzymy w przyszłość i przewidujemy te zmiany.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony